-
1. Data: 2007-01-10 20:32:38
Temat: Przechowywanie list obecności pracowników
Od: "bit" <...@...pl>
Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list obeności
pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.
-
2. Data: 2007-01-10 21:01:05
Temat: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:eo3iil$knv$1@atlantis.news.tpi.pl bit <...@...pl> pisze:
> Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list
> obeności pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.
http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/11349,zasady-prz
echowywania-dokumentacji-pracowniczej.html
--
Jotte
-
3. Data: 2007-01-10 21:39:48
Temat: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:eo3k6e$41u$1@news.dialog.net.pl Jotte
<t...@w...spam.wypad.polska> pisze:
I jeszcze tu: http://www.gofin.pl/2,1416,75244.html
--
Jotte
-
4. Data: 2007-01-10 21:57:15
Temat: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
Od: "LudziePracy.pl" <s...@o...pl>
Użytkownik "bit" <...@...pl> napisał w wiadomości
news:eo3iil$knv$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list obeności
> pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.
Należy je przechowywać przez 50 lat.
Ale co ciekawsze, należy spełnić liczne warunki sposobu przechowywania,
niejednokrotnie nieprzestrzegane.
Od 9 marca 2005 r. obowiązuje rozporządzenie ministra kultury z dnia 15
lutego 2005 r., dotyczące przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej
pracodawców (Dz.U. z 2005 r. nr 32, poz. 284). Zawarto w nim szczegółowe
wskazówki związane z przechowywaniem rzeczonej dokumentacji - pisze "Gazeta
Prawna".
Par. 3 rzeczonego rozporządzenia stanowi, że:
pomieszczenie do przechowywania dokumentacji nie może być zawilgocone i
znajdować się w piwnicy lub na strychu,
musi ono być wyposażone w ognioodporne drzwi, instalację alarmową i
zabezpieczone przed włamaniem,
nie mogą się w nim znajdować przedmioty niezwiązane z przechowywaniem oraz
farby i lakiery zawierające formaldehyd, ksylen lub toluen.
Należy także codziennie badać wilgotność i temperaturę pomieszczenia oraz
rejestrować wyniki kontroli. Dokumentacja musi być ponadto chroniona przed
kurzem, pleśnią, owadami i gryzoniami.
Światło stosowane w miejscu przechowywania dokumentacji musi mieć obniżoną
emisję promieniowania UV, zaś jego natężenie nie może przekraczać 200
luksów. Należy również zadbać o wyeliminowanie światła słonecznego (zasłony,
żaluzje, etc.).
===================
Pzdr.
SebJak
----
Znajdź w końcu dobrą pracę!
www.ludziepracy.pl
====================
-
5. Data: 2007-01-11 04:56:26
Temat: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
Od: Immona <c...@n...gmailu>
LudziePracy.pl wrote:
> Par. 3 rzeczonego rozporządzenia stanowi, że:
> pomieszczenie do przechowywania dokumentacji nie może być zawilgocone i
> znajdować się w piwnicy lub na strychu,
> musi ono być wyposażone w ognioodporne drzwi, instalację alarmową i
> zabezpieczone przed włamaniem,
> Należy także codziennie badać wilgotność i temperaturę pomieszczenia oraz
> rejestrować wyniki kontroli. Dokumentacja musi być ponadto chroniona przed
> kurzem, pleśnią, owadami i gryzoniami.
Wow. Masz wiecej takich? Uwielbiam obserwowac reakcje tubylcow, jak im
sie powtorzy takie rzeczy.
I.
--
http://nz.pasnik.pl
mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533
-
6. Data: 2007-01-11 10:07:06
Temat: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
Od: "bit" <...@...pl>
Użytkownik "LudziePracy.pl" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:eo3nfr$duv$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "bit" <...@...pl> napisał w wiadomości
> news:eo3iil$knv$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list
>> obeności pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.
>
> Należy je przechowywać przez 50 lat.
Trochę poszperałem i podzwoniłem i okazało się, że dowody obecności w pracy
(listy obecności, raporty obecności, karty zegarowe, itp. stanowią
archiwalną kategorię Bc tzn. dokumentację posiadającą czasową wartość
praktyczną, zwaną dokumentacją niearchiwalną
http://www.archiwum.krakow.pl/archiwum.php?l=pol&ide
nt=4_0_0_a#podstawowe_pojecia_archiwalne i
wg kryteriów archiwalnych można to niszczyć już po 3 miesiącach, jednakże
ponieważ przedawnienie roszczeń pracowniczych następuje po 3 latach to taki
ostatecznie okres przechowywania list obecności można przyjąć.
-
7. Data: 2007-01-11 12:12:47
Temat: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
Użytkownik "LudziePracy.pl" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:eo3nfr$duv$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "bit" <...@...pl> napisał w wiadomości
> news:eo3iil$knv$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list
>> obeności pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.
>
> Należy je przechowywać przez 50 lat.
No ale z czego konkretnie wynika, ze _listy_obecnosci_ trzeba przechowywac
przez 50 lat?
Przeciez po przedawnieniu ewentualnych roszczen z tytulu rozliczenia
nadgodzin ta makulatira nie jest nikomu do niczego potrzebna. Wystarcza
zestawienia na podstawie ktorych naliczono wynagrodzenie.
sz.