PracaGrupypl.praca.dyskusjeProblem z byłym pracodawcą › Re: Problem z byłym pracodawcą
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Problem z byłym pracodawcą
    Date: Thu, 12 Apr 2007 12:12:04 +0200

    W wiadomości news:3808.00000046.461dea16@newsgate.onet.pl Michał
    <m...@i...pl> pisze:

    > Czy ma rację? Generalnie temat sprowadza się do błędnie wyliczonej listy
    > płac dla pracowników obsługiwanej firmy. Sprawa wyszła jeszcze w trakcie
    > pracy, niestety na poprawę tego wszystkiego czasu już nie było, tym
    > bardziej, że w okresie wypowiedzenia pracodawca wystosował pisemnie
    > polecenie służbowe co należy zrobić przed zakończeniem pracy.
    To gorzej. Skoro popełniłeś błąd wykonując obowiązki służbowe płynące ze
    stosunku pracy to znaczy, że nie wypełniłeś ich prawidłowo (a kasę wziąłeś).
    Pracodawca naprawę popełnionych przez ciebie błędów musi komuś zlecić. Jeśli
    to nie będziesz ty, to zapłaci drugi raz za tę samą robotę, może także
    ponieść inne koszty. I o zwrot tych kosztów może cię pozwać z powództwa
    cywilnego (oczywiście będzie musiał dowieść zasadności powództwa).
    Tak, jak to opisujesz, to ja bym naprawił, co spaprałem.

    > Składając cv podany został numer telefonu. Później sekretarka wywiesiła
    > numery telefonów (w tym prywatnych) we wszystkich pokojach w biurze.
    > Prywatny numer telefonu niestety został do dyspozycji wszystkich.
    No to miałem rację - masz, czegoś chciał. Tak się nie robi. Na takie okazje
    kupujesz najtańszą używaną komórkę, najtańszy starter prepaid i taki numer
    podajesz pracodawcy (tylko pracodawcy). Potem w razie czego wyjmujesz kartę
    SIMM i masz spokój.

    > Podczas rozmowy telefonicznej mówi, że jeżeli nie zostanie to poprawione
    > to sugeruję że sprawa skończy się w sądzie.
    Rozumiem, że on uprzedza o możliwym wytoczeniu powództwa cywilnego?
    Jeśli tak, to nie jest to raczej ani wykroczenie z art. 107 Kw (złośliwe
    niepokojenie), ani tym bardziej nie kwalifikuje się jako groźba bezprawna
    (penalizowana na mocy Kk).

    --
    Jotte