eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawa autorskieRe: Prawa autorskie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Michal <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Prawa autorskie
    Date: Sat, 01 Mar 2008 15:06:50 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <op.t7cb5onth9r0t9@stacjonarny>
    References: <op.t7bzm1o2h9r0t9@stacjonarny> <1...@h...unknown>
    <op.t7b27rtvh9r0t9@stacjonarny> <fqbiup$fts$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dwe5.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; delsp=yes; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1204380797 13902 83.22.64.5 (1 Mar 2008 14:13:17
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Mar 2008 14:13:17 +0000 (UTC)
    User-Agent: Opera Mail/9.23 (Win32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:218704
    [ ukryj nagłówki ]

    > Możesz pokazać lub wskazać wszystko co robiłeś
    > (rynek zweryfikuje czy mowisz prawde),
    > tylko nie możesz sprzedać takiego projektu ani publikować .Ponieważ nie
    > masz
    > do tego prawa.

    Bardzo dziekuje Tobie i Jotte za poprawne odpowiedzi.

    Mam jeszcze pytanie co do publikacji. Czy w zakres zakazu publikacji
    wchodzi takze sytuacja publikacji w internecie na stronie www mojej
    przyszlej firmy?

    Doszedlem do wniosku, ze podawanie Klientowi linka do strony www obecnego
    pracodawcy (o takim rozwiazaniu pisalem wczesniej) ma zasadnicze wady:
    - w jakis sposob reklamuje obecna firme i Klient zawsze moze zlecic cos "u
    zrodla" zamiast u mnie
    - na stronie sa wszystkie prace firmy (czyli tez takie, przy ktorych nie
    kiwnalem nawet palcem) i wtedy, chcac byc fair, musialbym wypisac
    klientowi na jakie obrazki ma zwrocic uwage lub podac bezposrednie linki.

    W moim przypadku rozpowszechnianie owych grafik mialoby polegac jedynie na
    dwoch/trzech sytuacjach:
    1. Spotykam sie z Klientem i przedstawiam mu wydrukowane prace - dosc
    rzadkie zastosowanie.
    2. Umieszczam grafiki na stronie mojej przyszlej firmy - na tym
    szczegolnie mi zalezy.
    3. Jezeli pkt. 2 budzilby za duzo kontrowersji to moglbym ewentualnie
    posylac mailem grafiki bezposrednio do Klienta, aby zawezic krag odbiorcow
    do osob bezposrednio zainteresowanych. Choc to moze budzic podejrzenia u
    Klienta, bo mailem dostaje ciekawe wizualizacje, a potem wchodzi na strone
    www mojej firmy i widzi juz zupelnie inne obrazki.

    Oczywiscie z powyzszych rozwiazan nie bede czerpal jakiejkolwiek korzysci
    majatkowej, a jedynie maja one na celu zachecenie potencjalnego Klienta do
    skorzystania z uslug mojej firmy. Grafiki opatrzylbym takze stosownym
    komentarzem, np. "Wizualizacja zostala stworzona na potrzeby pracy w
    firmie X".

    Pozdrawiam,

    Michal

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1