PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla programisty w Niemczech › Re: Praca dla programisty w Niemczech
  • Data: 2002-03-19 13:06:03
    Temat: Re: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: "Christoph Lipinski" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

    Nie zrozumielismy sie. Ja nie mowie ze 40.000 ? to srednia zarobkow
    tutaj, tylko ze jest to minimalna kwota dla ludzi, ktorzy sa specjalistami
    IT a nie posiadaja wyzszego wyksztalcenia. Jesli masz wyzsze wyksztalcenie
    ta kwota moze byc nizsza, natomiast nie wiem jak duzo nizsza.
    Moje zarobki to dokladnie 48.000 ? brutto rocznie i wiem ze nie jest to
    malo, ale nie jest tez bardzo duzo. Daje sie spokojnie za to zyc i utrzymac
    rodzine. Czytalem tez dalsze maile o tych szkoleniach itd. To wszystko
    prawda, tyle ze nikogo nie przeszkoli sie w 2-4 tygodnie do robienia
    software. Ja i moj kolega tez z Polski, piszemy w Oracle Developerze
    i z tego co wiem firmy po pol roku i wiecej szukaja ludzi do pracy.
    Brakuje (przynajmniej w B-W) ludzi do Oracle'a i Delphi, natomiast
    az roi sie od bezrobotnych programistow Java.
    I jeszcze jedno zdanie, ktore wyjasni dlaczego tu siedze.
    Wczesniej pracowalem w polskich firmach software'owych, ktore
    placily naprawde niezla kase. Ale tyralem po 12h/dziennie i w soboty.
    Tutaj pracuje po 8h i wszystkie soboty mam wolne. Nikt nie zabrania
    mi isc na urlop, ktorego jest tu 30 dni, i wreszcie moge sam zaplanowac
    kiedy na niego chce pojechac. No i oczywiscie nie musze sie bac wyjsc
    wieczorem na miasto, parkuje auto i jak wracam to stoi na swoim miejscu.
    Moze to pierdoly dla niektorych, ale ja po pieciu latach zapierdu w polsce
    znalazlem wreszcie odpoczynek.