PracaGrupypl.praca.dyskusjePortal/Serwis o stawkachRe: Portal/Serwis o stawkach
  • Data: 2007-10-28 16:22:11
    Temat: Re: Portal/Serwis o stawkach
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wspomniani pracownicy neca kandydatow nie w swoim imieniu (ja Kowalski),
    > tylko w imieniu firmy (firma placi). W interesie jednostki
    > organizacjyjnej, a wiec posrednio, w interesie firmy jest zatrudnienie
    > pracownika mozliwie najlepszego, a wybor jest kompromisem - jego
    > umiejetosci i doswiadczenie vs. oczekiwania firnansowe.

    A jeśli rekrutacją zajmuje się odrębny dział, a rozliczanie usług jest
    realizowane wyłącznie wg kryterium zarobków?

    > Na pewnym etapie kazda firma zatrudniajaca wiecej niz 10-20 osob
    > potrzebuje gwiaz, chociaz kilku. Firma ktora tego nie dostrzega i
    > zatrudnia tych najtanszych bez wyjatku, daleko nie zajedzie lub bedzie
    > wypracowywac zysk dalece nieefektywnie.

    1. Są zawody, w których efektywność nie zależy doświadczenia, ani
    wiedzy. W przypadku takich zawodów, zatrudnianie droższych pracowników
    jest wręcz działaniem na niekorzyść firmy.

    2. Czasem bywa tak, że pewnych granic nie chce przekraczać dyrektor
    działu, np. ze względu na swoje braki kompetencyjne, czy bariery
    umysłowe (tj. pomimo chęci nie potrafi zrozumieć czegoś wysoce
    abstrakcyjnego). Wówczas jest wybór: dział/firma zarobi więcej, ale
    dyrektor będzie musiał odejść, lub dział/firma zarobi mniej, a dyrektor
    pozostanie na stanowisku i nikt nie będzie nawet niczego podejrzewał (a
    jeśli nawet, to nie w tym kierunku, co trzeba). Pytanie retoryczne: jak
    zachowa się świadomy tej sytuacji dyrektor?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com