PracaGrupypl.praca.dyskusjePolskie kadry IT a jakość produktówRe: Polskie kadry IT a jakość produktów
  • Data: 2006-11-10 04:52:55
    Temat: Re: Polskie kadry IT a jakość produktów
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > to żem się uśmiał,
    > Problem leży w tym że w Polsce próbuje wydusić sie każdy grosz i ludzie
    > zdolni i bardzo zdolni nic na to nie poradzą ja mają coś zrobić na
    > wczoraj to muszą popełnić błędy, kolejnym błędem jest brak dokumentacji
    > itp. A wyjeżdżają z regału tacy przeciętni ( chodzi mi akurat o IT bo
    > w innych branżach to jest trochę inaczej ) bo ci dobrzy znajda prace w
    > Polsce za niezłe pieniądze.

    Ludzie "dobrzy" maja to do siebie, ze liczy sie dla nich nie tylko kasa,
    ale i to, zeby bylo ciekawie, zeby uczestniczyc w czyms wybitnym, zeby
    miec szefow, od ktorych sie mozna sporo nauczyc, zeby wykorzystywac w
    pracy pelnie swoich zdolnosci itd. A takie mozliwosci sa akurat lepsze w
    krajach rozwinietych - Polska jest zasadniczo centrum outsourcingowym i
    niewiele pasjonujacego sie tu dzieje. Znam troche osob, ktore wyjechaly
    nie dlatego, ze im brakowalo kasy (srednie zarobki w tej grupie znacznie
    powyzej 5 tys), tylko dlatego, ze ich frustrowala nuda i odtworczy
    charakter pracy. Ci, ktorzy nie wyjezdzaja, podejmuja te decyzje z
    powodow emocjonalnych (zona/dziewczyna przywiazana zawodowo do Polski,
    male dzieci, rodzice wymagajacy opieki, brak doswiadczenia i pewnosci
    siebie w miedzynarodowych kontaktach towarzyskich/jezyk obcy na
    niedostatecznym poziomie - z czego wynika niemoznosc stworzenia sobie za
    granica takiej grupy kumpli jak w Polsce itd).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)