PracaGrupypl.praca.dyskusjePolski programista w UKRe: Polski programista w UK
  • Data: 2007-02-27 10:03:09
    Temat: Re: Polski programista w UK
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Abom wrote:

    > Taki co skonczyl szkole wyzsza w UK/USA, dla ktorego jezyk angielski
    > jest jezykiem natywnym, taki ktorym ma kilkuletnie doswiadczenia na
    > stanowski programista w UK/USA

    Nie wiem za wiele o brytyjskim rynku programistycznym, ale wiem nieco o
    innym anglosaskim. Generalnie jest tak:
    - w branzy IT nikt sie nie patrzy na akcent czy kwiecistosc mowy. Musisz
    znac jezyk na tyle, zeby umiec sie bez problemu komunikowac na takim
    poziomie, na jakim np. my tutaj rozmawiamy na ppd - czyli nic
    nadzwyczajnego. Bycie "natywem" liczy sie w dziennikarstwie, mediach,
    sprzedazy i innych zawodach _opartych_ na operowaniu slowem, ale nie w
    zawodzie programisty.
    - w branzy IT w powaznych firmach nikt sie nie patrzy na pochodzenie, a
    tylko i wylacznie na doswiadczenie zawodowe. Jesli pracujesz w znanej
    firmie robiacej duze czy srednie projekty, to nie ma znaczenia, gdzie
    sie ona znajdowala i np. doswiadczenie zawodowe w polskim Siemensie nie
    jest traktowane gorzej od doswiadczenia w niemieckim. Jesli firma jest
    mniej znana, to opis projektu, jego wielkosci, czasu trwania,
    stosowanych technologii oraz metod (takze metod stosowanych w
    zarzadzaniu projektem) tez jest znacznie wazniejszy od jego lokalizacji.

    Reasumujac, w branzy IT nie ma dyskryminacji na tle narodowosci i jest
    to jedna z najbardziej "czystych" branz pod tym wzgledem.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533