PracaGrupypl.praca.dyskusje › Polski programista w UK

  • 1. Data: 2007-02-26 12:58:37
    Temat: Polski programista w UK
    Od: Abom <a...@o...pl>

    Tak patrze na ofety pracy dla programistow w UK.
    Srednia placa to ok. 45k/rok ale poszczegolne oferty zaczynaja sie juz
    od 20k/rok. Wiec mysle, ze na poczatku Polak zarobi raczej mnie niz
    wiecej :) czyli w granicach 30k funtow/rok.
    (30k - 30%podatku)/12 = 1800funtow/miesiac.
    W wawie mozna zarobic 10k zl co przy zalozeniu, ze mamy wlasna
    dzialalnosc gospodarcza daje nam ok. 7500zl-8000zl/miesiac na koncie.

    Z tego wnioskuje, ze polski programista jedzie do UK by zdobyc
    doswiadczenie ale napewnio nie by sie dorobic :)

  • 2. Data: 2007-02-26 14:07:04
    Temat: Re: Polski programista w UK
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Z tego wnioskuje, ze polski programista jedzie do UK by zdobyc
    > doswiadczenie ale napewnio nie by sie dorobic :)

    Jeszcze trzeba sobie zadać pytanie czy pieniądze to wszystko. "normalność"
    kraju i relacji, stabilność perspektyw, stabilność podatkowa, siła
    pieniądza - to też się liczy.
    Piszesz o prowadzeniu działalności. Nie każdy chce to robić - nie każdy ma
    'żyłkę' biznesmena. Są typy osób które są zainteresowane tylko i wyłącznie
    pracą u kogoś. Tak już jest i niejest to ani złe ani dobre.

    Mam koleżankę w Irlandii- jest architektem. W kraju zarabiala cieniutko, to
    fakt. Ale mówiła że jeżeli zostawało jej pod konieć miesiąca np 200 zł to
    bez zastanowienia wydawała je np na ciuchy, dajmy na to parę spodni. Tam,
    gdy zostaje jej 50 EUR ma dylemat. Może to wydać, może odłożyć. Mówi że
    odłożenie miesięcznei 50 Euro to w skali roku mozliwość wynajmu lepszego
    mieszkania lub zmiany samochodu. Tu w Polsce tego nie widziała - zarabiała
    mało, jej chłopak jeszcze mniej a uzberanych w ciągu roku drobnych sum nie
    wynikało nic więcej niż np mozliwość przedłużenia wakacyjnego wyjazdu o
    4dni.
    Jej perspektywy w Polsce ograniczała praca. Tkwiła w jakimś zaklętym kręgu z
    niskim wynagrodzeniem (ok 1600 zł z blisko 6 letnim doświadczeniem,
    nieregularnie płacone, okupowane harówą od 8 do 20 i koniecznością włożenia
    z własnego wynagrodzenia ok 300 zł w paliwo które przejeżdzała własnym
    samochodem w sprawach służbowych). Tam na początek dostała 2 tys Eur netto
    na miesiąc, jej chłopak 1700 (tu zarabiał ok 1000 zł jako elektronik-
    serwisant)
    Dołączyli do normalności w ciągu miesiąca. W Polsce mogłoby się to w ich
    przypadku nie zmienić latami.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-02-26 14:13:51
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

> [...]
    >
    > Z tego wnioskuje, ze polski programista jedzie do UK by zdobyc
    > doswiadczenie ale napewnio nie by sie dorobic :)

    - wynagrodzenie dla początkującego programisty w UK porównujesz z
    wynagodzeniem dla doświadczonego w Warszawie
    - to że ktoś zakłada działalność gospodarczą i zarabia więcej na ręke nie
    bierze się z niczego (praktycznie nie będzie miał wtedy emerytury) także
    musi sobie odkładać minimum 2000 zł miesięcznie.
    - przy własnej działalności gospodarczej nie można pracować w siedzibie
    firmy która cię zatrudnia

  • 4. Data: 2007-02-26 14:46:09
    Od: Abom <a...@o...pl>

    Kurciok napisał(a):

    > - wynagrodzenie dla początkującego programisty w UK porównujesz z
    > wynagodzeniem dla doświadczonego w Warszawie
    Ale czy w UK moge odrazu liczyc na takie zarobki takiej samej wysokosci
    jak miejscowi o takiej samej wiedzy i doswiadczeniu jak ja ale lepszej
    znajomosci jezyka ang ?
    > - to że ktoś zakłada działalność gospodarczą i zarabia więcej na ręke nie
    > bierze się z niczego (praktycznie nie będzie miał wtedy emerytury) także
    > musi sobie odkładać minimum 2000 zł miesięcznie.
    2000? ja odkladam 350zl/miesiac - jak dozyje do 65roku, bede bogaczem :)
    > - przy własnej działalności gospodarczej nie można pracować w siedzibie
    > firmy która cię zatrudnia
    Prawie wszyscy programisci, graficy itp, ktorych znam tak robia, w Wawie.

  • 5. Data: 2007-02-26 14:57:55
    Od: Abom <a...@o...pl>

    Jackare napisał(a):

> [...]
    [..]

> [...]
    > przejeżdzała własnym samochodem w sprawach służbowych). Tam na początek
    > dostała 2 tys Eur netto na miesiąc, jej chłopak 1700 (tu zarabiał ok

    ona: 1600zl = 2 000euro
    ja: 8000zl = 10 000euro = 8000funtow

    mogle liczyc na 100 000funtow /rok netto ? ;)

  • 6. Data: 2007-02-26 15:12:36
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Abom porozsypywal nastepujace haczki:
    > Prawie wszyscy programisci, graficy itp, ktorych znam tak robia, w Wawie.
    Ale imho od nowego roku cos sie zmienilo w przepisach.
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-02-26 15:20:46
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    > 2000? ja odkladam 350zl/miesiac - jak dozyje do 65roku, bede bogaczem :)

    w cuda wierzysz?

    1. odkłaj... któryś tam filar zarobi niewiadomo ile, a ty bedziesz miał... na suchaty
    (jak dożyjesz)
    musisz zainwestować w coś innego, nie wierzę w "fundusze"

    2. w PL jest teraz tyle roboty (nawet na prowincji), że to TY dyktujesz ceny, i TY
    możesz stawiać colę
    kolegom, którzy przyjadą na urlop z UK. Ja tak to czuję i mam nadzieję, że nie tylko
    ja :)

    3. pewną alternatywą jest założenie firmy w UK, ale najpierw musisz mieć kontakty i
    zlecenia
    a potem z górki :)

    Serdeczne pozdrowienia dla PL-ków w UK i w PL
    --
    Marcin
    www.pawelec.info

  • 8. Data: 2007-02-26 15:27:11
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    > Ale czy w UK moge odrazu liczyc na takie zarobki takiej samej wysokosci
    > jak miejscowi o takiej samej wiedzy i doswiadczeniu jak ja ale lepszej
    > znajomosci jezyka ang ?

    Jak znasz angielski bardzo dobrze i popracujesz troche w UK to tak. Zresztą
    co rozumiesz pod pojęciem miejscowy?

    > 2000? ja odkladam 350zl/miesiac - jak dozyje do 65roku, bede bogaczem :)

    No to szykuje się wypasiona emerytura :) ciekawe czy na jedzenie wystarczy.

    > Prawie wszyscy programisci, graficy itp, ktorych znam tak robia, w Wawie.

    No to jest już ich ryzyko w razie kontroli będą płacić zaległy ZUS.

  • 9. Data: 2007-02-26 15:43:12
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 26 Feb 2007 16:27:11 +0100, Kurciok wrote:

    > No to jest ju? ich ryzyko w razie kontroli b?d? p?aciae zaleg?y ZUS.

    a niby z jakiego powodu ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 10. Data: 2007-02-26 15:43:49
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 26 Feb 2007 16:20:46 +0100, Marcin P. wrote:

> [...]
    możesz stawiać colę
    > kolegom, którzy przyjadą na urlop z UK. Ja tak to czuję i mam nadzieję, że nie

    nie tylko Ty