PracaGrupypl.praca.dyskusjePole Zainteresowania w CV › Re: Pole Zainteresowania w CV
  • Data: 2007-12-04 08:31:51
    Temat: Re: Pole Zainteresowania w CV
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jasek wrote:

    > Nijak, chyba ze hobby jest naprawde nietuzinkowe (np. wpisz seks
    > grupowy), wowczas CV utkwi w pamieci czytajacego. Sekcja "hobby" stanowi
    > tez to pewnego rodzaju rozrywke dla rekrutujacych - mianowicie -
    > prowokuje do zadania pytania np. - jaka Pan/i ksiazke ostatnio
    > przeczytala? A podobno milczenie jest zlotem :).

    Zainteresowania w CV maja tak naprawde przekazac informacje o osobowosci
    - sa prace, w ktorych to nie ma znaczenia i nie powinno nikogo
    obchodzic, sa prace, w ktorych to jest znaczaca informacja.

    Standardowy zestaw zainteresowan, ktory mowi "robie to samo to wszyscy i
    nie mam jakiejs szczegolnie mocnej/oryginalnej pasji" moze byc bardzo na
    korzysc na niektorych stanowiskach (Any User pewnie mi przytaknie). Sa
    tez stanowiska wymagajace na przyklad duzej sklonnosci do ryzyka i
    odwagi, albo bycia "dusza towarzystwa", albo cierpliwosci i zdolnosci
    dlugiej koncentracji na czyms w miare monotonnym i wtedy odpowiednie
    zainteresowania sa dowodem na posiadanie tej cechy i jesli jakies
    wymienione zainteresowanie wskazuje na ceche osobowosci, ktora moze byc
    atutem na danym stanowisku, jest duza szansa, ze na rozmowie kandydat
    zostanie wypytany o to zainteresowanie i jego (zainteresowania) glebia i
    autentycznosc zostanie sprawdzona. Tyle, ze zawody, w ktorych calosciowa
    osobowosc bardzo sie liczy naleza raczej do mniejszosci i wiekszosci
    przypadkow wymaganie tego punktu w CV jest na wyrost.

    Ktos z branzy HR (tu w NZ, wiec moze sie to roznic od ocen w Polsce)
    powiedzial mi, ze wsrod nie-skrajnych zainteresowan podstawowe pytanie
    jest takie, czy jest to zainteresowanie bierne, czy czynne. Bierne to
    muzyka - sluchanie jej, ksiazki - czytanie ich, sport - ogladanie
    meczow, czynne to muzyka - granie w jakims garazowym zespole lub
    prowadzenie strony fanowskiej, ksiazki - dyskutowanie o nich w klubie
    lub na forach, sport - uprawianie i tak dalej, jednym slowem, czy osoba
    jest tylko odbiorca materialow tworzonych przez innych, czy cos od
    siebie wnosi do spolecznosci tego hobby lub cos tworzy i szuka sie
    zwykle wlasnie tych osob, ktore cos wnosza.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl