PracaGrupypl.praca.dyskusjePlanowane osłabienie związków zawodowych › Re: Planowane osłabienie związków zawodowych
  • Data: 2008-07-18 15:17:53
    Temat: Re: Planowane osłabienie związków zawodowych
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g5qbjr$1g9r$1@opal.icpnet.pl Patryk Włos
    <a...@o...pl> pisze:

    > Ale przecież nikt nikomu nie zabrania się zrzeszać. Dowolna grupa ludzi
    > może sobie wręcz założyć stowarzyszenie o dowolnym, zgodnym jedynie z
    > prawem statucie.
    Mój przedpiśca twierdzi, że związki nie są potrzebne (notabene nie
    zastanawiając się - jak mniemam - czy sam jest potrzebny). Skoro ZZ są wg
    niego niepotrzebne, to mniemam, że ustawa o ZZ także. A bez tej ustawy nie
    ma związków zawodowych.

    > Tylko z jakiej kurwa racji z tego zrzeszania się mają wynikać jakieś
    > większe przywileje dla wybranej grupy?
    Nie przywileje, lecz uprawnienia raczej.
    To bardzo proste, powinieneś zrozumieć. Otóż grupa taka jeśli trafia w
    społeczne zapotrzebowanie i umie je wykorzystać uzyskuje poparcie
    pozwalające jej mieć wpływ na kształt prawa w danym kraju. Co więcej może
    wykorzystywać wsparcie w kontaktach międzynarodowych. To normalne w
    demokracji.

    > Do tego za m.in. moje pieniądze, bo przecież wszyscy za te przywileje
    > płacimy!
    Jesteś dziecinny i zaślepiony.
    Zostań bezrobotnym, wyjedź to nie będziesz płacił.
    Mnie np. nie jest potrzebny Urząd Skarbowy, a płacę.
    A tobie jest on potrzebny?

    --
    Jotte