PracaGrupypl.praca.dyskusjeParametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie › Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Date: 14 Jul 2007 23:28:13 +0200

    > Niekoniecznie. Sa np. tanie domki "z IKEI", czyli z dykty (tak bym to
    > niefachowo nazwala) przychodzace w czesciach do latwego zamontowania na
    > kawalku ziemi. W cieplym klimacie nie trzeba ogrzewania i roznych innych
    > rzeczy. Takie domki sa tanie, bo sa produkowane masowo i choc maja inne
    > wady, to nie bylo z nimi zadnej takiej afery. Wyjasnienie "bo
    > znalezlismy tani material i tania technologie" moze byc wiarygodne, gdy
    > znane sa inne podobne rozwiazania.
    Czyli potwierdza sie stara prawda. Nie ryzykuj nowosciami jesli nie stac cie na
    strate calosci.
    Ale nadal nie sadze zeby potrzebna byla interwencja odgorna polegajaca na
    ograniczeniu wolnosci gospodarczej.
    Takie wtopy na podobna skale odbywaja sie na gieldach na calym swiecie.
    Manipulowanie danymi, poufne informacje itp. Co prawda na gieldach inwestuja
    specyficzni ludzie (zazwyczaj nie kazdy) ale to nie powoduje nadmiernych
    regulacji tego miejsca. Oczywiscie jestem swiadom ze pewne ramy czy szablony
    powinny istniec bo odciazaja nas od bycia ekspertem we wszystkim. Np. Dom to: (i
    tu definicja tego czym jest dom w rozumieniu norm budowlanych).
    Jesli producent chce nazywac swoj produkt domem niech wypelni te definicje.

    Jestem swiadom ze panstwo jest potrzebne aby unifikowac, regulowac i ulatwiac
    zycie i gospodarke. Ale tylko w taki sposob aby nie krepowac tych ktorzy chca
    isc swoja sciezka.

    > Oczywiscie sa szacowne korporacje taksowkarskie, ale dostepne tylko na
    > telefon. Powod? "Dzicy" taksowkarze skutecznie ich wypchali z postojow
    > czy miejsc pod knajpami. Taksowkarze z dobrej firmy nie beda sie
    > przeciez bic ze zdesperowanymi kolegami z nizszej niszy.
    Hmmm... Smutne. Czy to cena za te wolnosci?
    Z jednej strony w "uczesanym stylu" powinna sie tym zainteresowac policja z
    drugiej strony jest dla mnie oczywiste ze nie musi to byc skuteczne.

    --
    Lukasz Sczygiel