PracaGrupypl.praca.dyskusjeParametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie › Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Date: Sun, 15 Jul 2007 00:29:18 +1200

    Any User wrote:

    > W moim mieście (nie wiem, jak gdzie indziej) jest takie powiedzenie,
    > które tutaj zaskakująco dosłownie pasuje, oraz którego jestem gorącym
    > zwolennikiem:
    >
    > "Śmierć frajerom."

    Tia, tylko jak definiujesz frajera?
    Istnieja oczywiscie przypadki oczywistej glupoty i wtedy niech czlowiek
    ponosi konsekwencje. Sa jednak przypadki, ktore sa na granicy oszustwa -
    w przypadku przywolanych domow lub zabawek kupujacy dostaje cos zupelnie
    innego niz to, czego sie spodziewal na podstawie dotychczasowych
    doswiadczen, z dotkliwa strata dla niego. Sa rzeczy zbyt male, zeby
    podpisywac wielostronicowe umowy - jak kupno pojedynczej zabawki, lub
    sytuacje, w ktorych posiadanie odpowiedniej wiedzy jest dla jednostki
    niemal niemozliwe. Dlatego dla mnie to jest sytuacja zblizona do tej,
    gdy panstwo ma obowiazek chronic obywatela przed przestepcami i scigac
    ich, gdy ktos padnie ofiara przestepstwa. Jesli ktos z wlasnej woli
    wpakuje sie w glupi kontrakt wiedzac, co robi, to jego wina, ale jesli
    zostanie oklamany, wina spoczywa na tym, kto oklamal.

    Ofiara przestepstwa nie jest frajerem. Nawet, jesli wyzywajaco ubrana
    kobieta obwieszona droga bizuteria przespaceruje sie samotnie w nocy po
    cieszacej sie zla opinia dzielnicy i padnie ofiara przestepstwa, to
    winny jest wylacznie przestepca. Ja jestem zwolennikiem tego, co
    niektorzy nazywaja dzikim kapitalizmem, pod jednym warunkiem:
    bezwzglednego przestrzegania umow, zarowno spisanych, jak i nie
    spisanych. Tylko wtedy ow "dziki" wolny rynek przynosi korzysci, za
    ktore go popieram.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533