PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgraniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ? › Re: Ograniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ?
    From: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ograniczenia w samozatrudnieniu - jakie akty prawne ?
    Date: Thu, 14 Jun 2007 13:45:43 +0200
    <f4jdvj$150$1@news.interia.pl> <f4ji03$dvh$5@news.lublin.pl>
    <f4ji62$6bt$1@news.interia.pl> <f4jk65$dvh$6@news.lublin.pl>
    <f4jksp$qc7$1@node1.news.atman.pl> <f4jo28$dvh$7@news.lublin.pl>
    <f4li79$6kl$1@node1.news.atman.pl> <f4lk8o$sb0$2@news.lublin.pl>
    <f4lkv8$7d8$1@node1.news.atman.pl> <f4mu77$d6q$1@news.dialog.net.pl>
    <f4o57o$ohe$1@node1.news.atman.pl> <f4ocr7$b41$1@news.dialog.net.pl>
    <f4og8f$rd0$1@node1.news.atman.pl> <f4oirc$fsa$1@news.dialog.net.pl>
    <f4om38$seq$1@node1.news.atman.pl> <f4pf81$5o5$1@news.dialog.net.pl>
    <f4qtr8$ahg$1@node1.news.atman.pl> <f4r3f8$83h$1@news.dialog.net.pl>
    <f4r6vh$cbf$1@node1.news.atman.pl> <f4r7mn$ba0$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Kodeks pracy jest ustawą obowiązującą w tym kraju i jeśli w nim żyjesz,
    > to masz go przestrzegać. Tak samo jak innych ustaw, rozporządzeń itd.
    > Jak ci się nie podoba to podejmij przewidziane prawem działania aby
    > prawo zmienić, a jeśli jesteś na to za krótki to możesz poddać się pod
    > system prawny obowiązujący w jakimś innym kraju.

    Świetnie. Dyskusja tutaj jest takim elementem. Można kogoś przekonać.
    Poza tym, zdrowy rozsądek należy stawiać ponad stanowionym prawem.

    > Podaj przykład konkretnego przepisu stanowiącego o czymś takim, oraz
    > kiedy został wprowadzony. Tylko bez lania wody, opinii własnych i takich
    > tam - akt prawny, sygnatura.

    Wprowadzone od tego roku wynalazki w ustawie o PIT z listą
    tego co jest, a co nie jest działalnością gospodarczą.

    Wypowiedzi "organów państwa" na temat zmasowanych kontroli
    małych firm, pod kątem samozatrudnienia, czyli jakby nie patrzyć,
    pewnego rodzaju szykany.

    > Dziecko jesteś?
    > Wypowiedzenie + propozycja: "Niech pan założy działalność gospodarczą to
    > pomyślimy o współpracy".
    > Albo: "Co pan woli porozumienie stron i współpraca na zasadzie dwóch
    > podmiotów gospodarczych czy wypowiedzenie?".

    No pewnie. Lepiej niech po prostu da wypowiedzenie i zwinie interes,
    albo przeniesie się do większego miasta.
    Przecież to lepsze. Przynajmniej pracownik nie będzie "wyzyskiwany". :->

    Stach