PracaGrupypl.praca.dyskusjeOFERe: OFE
  • Data: 2006-12-17 10:43:22
    Temat: Re: OFE
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Sławomir Szyszło wrote:

    > Dnia Sat, 16 Dec 2006 10:16:38 +0100, Bartłomiej Szymański
    > <d...@p...przed.wyslaniem.pl> wklepał(-a):

    > Problem w tym, że większość tego nie widzi. Ale może przyczyna jest inna - brak
    > nawyku oszczędzania.

    Ten brak nawyku wynika w duzej mierze z tego, ze wiekszosc polskich
    pensji "wystarcza zaledwie do pierwszego". Jedna z przyczyn sa wysokie
    koszty pracy, ale role tu gra takze stosunkowo niski poziom gospodarki i
    PKB. Jakby ktos zarabiajacy 800 zl na reke dostawal cale 1500 czy ile to
    tam jest ubruttowione, to dalej by to wydawal na biezace potrzeby.
    Oczywiscie jestem za tym, zeby dostawal cale swoje 1500, a zwiekszony
    popyt bylby bardzo dobry dla gospodarki - nie zgadzam sie tylko z
    mowieniem o "braku nawyku", dla wielu ludzi jest to po prostu brak
    mozliwosci.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533