PracaGrupypl.praca.dyskusjeOFERe: OFE
  • Data: 2006-12-19 09:34:46
    Temat: Re: OFE
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz napisał(a):

    [...]

    > Poniżej przedstawiam przewagę IKE nad normalnymi funduszami:
    > 1. Brak belkowego na emeryturze
    > 2. Brak belkowego przy konwersji
    > 3. Po śmierci nie jest pobierany podatek spadkowy
    > 4. Można uposażyć dowolną osobę na wypadek śmierci (w dziedziczeniu
    > zwykłym też to jest możliwe, ale trzeba pamiętać o zachowku dla
    > spadkobierców ustawowych).

    Dla mnie największą wadą jest niemożność przenoszenia między różnymi FI.
    Trzymanie kasy w jednym to dość ryzykowne posunięcie. Rzadko się zdarza,
    żeby jeden fundusz był 'na topie' przez wszystkie lata.

    > Bo naprawdę nie rozumiem, dlaczego - chcąc oszczędzać na emeryturę - to
    > fundusz Skarbiec-Akcja to można sobie kupić, ale IKE-Skarbiec-Akcja, to
    > już nie???

    Bo Skarbiec Akcja mogę przenieść do CU Akcji, mogę przenieść do Arki
    i do kilkudziesięciu innych towarzystw inwestujących w PL i za granicą,
    które sobie radzą aktualnie lepiej.

    Mogę też środki zdywersyfikować. Belkowe to jest naprawdę pikuś w porównaniu
    do tego jakie bywają różnice w zysku między poszczególnymi TI. Skarbiec
    niestety nie radzi sobie najlepiej w tym roku.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl