PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: "Nixe" <n...@f...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O kosztach zycia, bylo: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w
    Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Thu, 21 Sep 2006 10:16:51 +0200

    W wiadomości <news:eeth2o$i0u$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Michał Buslik <b...@i...pl> pisze:

    > ta sama firma na tych samych liniach robi IDENTYCZNE skladnikowo
    > majonezy dla duzej sieci hipermarketow pod marka w powszechnym
    > odbiorze oznaczajaca rzeczy tanie ( wiec dla co poniektorych do
    > niczego ) - opakowanie rzecz jasna brzydsze, sloiczek nie taki
    > gustowny ale sklad i smak taki sam rozna jest tylko cena - ten drugi
    > jest tanszy o 30 %

    No i tu się z Tobą akurat nie do końca zgadzam :)
    Niekiedy faktycznie zawartość obu słoików jest identyczna, a dopłaca się za
    lepsze opakowanie, za lokalizację sklepu, za reklamę itp. ale to nie dotyczy
    produktów "biedronkowych" (jak je na własny użytek nazywam).

    Produkty "biedronkowe" są owszem robione przez te same firmy, które
    produkują normalnie, ale do tych tańszych używa się niestety zupełnie innych
    substratów, że się tak wyrażę.
    Czyli w wielkim uproszczeniu - 'Łowicz' zrobi dobry dżem z truskawek (całych
    i dorodnych) i gorszy 'dżem' z truskawek (w postaci pestek, śladowych ilości
    owoców i większości pektyny). 'Frosta' zrobi świetne burgery rybne z całego
    fileta ryby, a tanie 'burgery' z przemielonych odpadów rybnych, ości i 90%
    mąki. To są niestety fakty.
    Dawno temu, gdy te tanie produkty wchodziły dopiero do sklepów, kupiłam
    kilka na spróbowanie (w tym i chemię i żywność) i zrezygnowałam momentalnie,
    bo różnica była kolosalna. Przynajmniej dla mnie.

    --
    Nixe