PracaGrupypl.praca.dyskusjeNowy serwis Pracodawcy.InfoRe: Nowy serwis Pracodawcy.Info
    From: "andreas" <a...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nowy serwis Pracodawcy.Info
    Date: Fri, 13 Jun 2008 19:56:21 +0200

    news:g2u332$ei7$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > wygrać to znaczy, że ten sąd popełnił błąd. A skoro tak, to jaka
    > gwarancja, że druga instancja nie jest w błędzie? A skoro moze jest, to
    > może pierwsza nie była. No to kasacja. Oddalona, uznana - skąd wiadomo czy
    > słusznie? No - jest jeszcze Strasburg. Skąd jednak wiadomo czy i tam sie
    > nie mylą?
    > Mało na to wszystko znasz przykładów?
    > Nieeee... wyroki sądowe nie są _żadnym_ a juz na pewno nie _wiarygodnym_
    > źródłem informacji, one są jedynie wyrazem interpretacji zapisów
    > niedoskonałego czy wręcz złego prawa przez kogośtam równie niedoskonałego,

    Chyba w każdej dyskusji powtarzasz, że w "walce" z pracodawcami chodzi ci
    tylko o egzekwowanie obowiązującego prawa.
    Czyżby coś się zmieniło i wolisz plotkę od sądowego wyroku, który jest
    przecież egzekucją prawa?

    > A człowiek ma prawo do zaprezentowania swojego oglądu sprawy, i tyle.

    Zgadza się i ja właśnie to robię.

    > Zatem to SĄ pozytywne inicjatywy. Pozwalają ludziom mówić na szerokim
    > forum o tym, co dotąd pozostawało ukryte w szeptanych rozmowach po kątach
    > i nic z tego nie wynikało.
    > A że faktycznie ktoś może tej mozliwości nadużyć? Owszem, i co z tego?
    > Wszystkiego można nadużyć, na przykład noża do zabicia zamiast do
    > krojenia. To co? Nóż jest niedobry?

    To nie są pozytywne inicjatywy, bo w najlepszym przypadku nic nie dadzą a w
    gorszym zaszkodzą wypowiadającym się.
    Uważam się za człowieka nie najgłupszego i dlatego odradzam takie kroki tym,
    kórzy je planują. A zrobią jak będą uważać.

    > Dlaczego uważasz osoby postulujące jakieś (jakie?) zapisy prawne za
    > "cwaniaków", a ludzi za ulegających podpowiedziom durniów?

    Dlatego, że ludzie żyjący z ochrony "biednych i głupich" nie podcinają
    gałęzi, na której wygodnie siedzą i nic skutecznego nie zrobia, aby tych
    biedaków było mniej.

    > A prawo ma chronić tych przede wszystkim, którzy na układ nie poszli albo
    > zostali do tego zmuszeni.

    Znasz definicje socjalizmu według Kisielewskiego?
    Jakim cudem prawo ma chronić przed układem, skoro dwa paragrafy wczesniej do
    niego zmusza?

    > A co byłoby twoim zdaniem lepsze?

    Oczywiście całkowite uwolnienie treści umów o pracę.

    --
    andreas