PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje 3 grosze o ofertach pracy w PolsceRe: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
  • Data: 2004-12-22 19:38:10
    Temat: Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    Od: Cam <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-12-22 17:56:53 +0100, "jaQbek" <j...@n...onet.pl> said:

    > Nie pierwszy raz w życiu przyszło mi szukać pracy. Na szczęście już
    > znalazłem :) Ale ze wszystkich kwestii które można wytknąć polskim
    > pracodawcom zastanawiają mnie główne dwie. A to dlatego, że patrząc na to,
    > jak to w innych krajach wygląda odnoszę wrażenie, że jest to polski
    > "niedasizm"
    >
    > 1. Dlaczego przy ofertach pracy nie jest podane jasno i konkretnie za ile to
    > jest praca.

    Taka kultura korporacyjna w tym kraiku. Sam mam takowe doświadczenie:
    dwugodzinna rozmowa z HRowcem, potem z bossem, testy. Wszyscy
    zachwyceni i proponują mi zatrudnienie za... około dwukrotnie mniej niż
    miałem w tamtej chwili. Dla formalności spytałem, czy wymieniona kwota
    "jest netto" - "nie, brutto" - odpowiedział zdziwiony szef i w taki
    oto sposób zmarnował kilka godzin mojego żywota. I po co?

    Wydaje mi się, że nie podawanie zarobków ma na celu znalezienie
    frajera, który na pytanie "ile by chciał" poda najniższą krajową. To
    dla naszego "biznesmena" jest cena, za którą kupi pracę zgnębionego
    bezrobociem frustrata. A że jakość tej pracy może być mierna? Taki w
    większości jest rodzimy biznes. Znalezienie firmy wymagającej
    najwyższych kwalifikacji, którą stać na zakup tychże jest rzadkością...
    Tu ciągle gospodarka węgla i stali.

    pozdrawiam
    Cam