PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto chroni pracodawce?Re: Kto chroni pracodawce?
  • Data: 2002-05-12 13:07:07
    Temat: Re: Kto chroni pracodawce?
    Od: "Jag" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał

    : > Wręcz przeciwnie. Wynika z tego, że należy oddzielić biznes od pomocy
    : > społecznej. Jeżeli pragniesz mieć dobrobyt w swoim kraju, to nie
    powinieneś
    : > mieszać tych dwóch rzeczy.
    : >
    :
    : Napiszę inaczej: fakt, że codziennie mogę jeść pizzę i mam w domu kilka
    : telewizorów nie wynika z socjalizmu, kapitalizmu czy innej formy
    : zorganizowania Państwa. Wynika z rozwoju ogólnie pojętego.

    A jedno wynika z drugiego. W socjalizmie było, jest i będzie biedniej, niż w
    kapitaliźmie. Kapitalizm rozdziela od siebie funkcje produkcji oraz pomocy
    społecznej, a socjalizm je miesza. Pracodawca ma pilnować zyskowności
    swojego biznesu - i niczego innego więcej. Pomocą społeczną powinny się
    zajmować organizacje charytatywne.

    --
    Jag