PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto chroni pracodawce? › Re: Kto chroni pracodawce?
  • Data: 2002-05-13 08:41:50
    Temat: Re: Kto chroni pracodawce?
    Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kapitalista dba bardziej o
    > dobro firmy, niż o dobro własne (chociaż przy obecnych strukturach
    > własnościowych, trudno mówić o właścicielu czy pracodawcy jako o osobie). I
    > z takich firemek wyrastają wielkie korporacje. Przy takim podejściu jak
    > Twoje właściciele zatrzymują się na etapie firmy "krzak" gdzie szczytem
    > osiągnieć właściciela jest mercedes i wakacje na Karaibach. Nie zdają sobie
    > sprawy, że jak firma urośnie, to takie wydatki będą ułamkiem dywidendy.

    Niestety, nawet ci, którzy już wybili się ponad poziom firmy krzak, zazwyczaj
    nie uważają, by dobro firmy zależało w jakiś znaczący sposób od pracowników.
    Ważniejsze jest utrzymanie "prestiżowego" wizerunku (począwszy od gigantycznych
    wydatków na reklamę i PR, poprzez "dizajnerskie" meble w gabinecie prezesa, a
    skończywszy na luksusowym papierze toaletowym w równie luksusowym kibelku).
    Sama obserwowałam taki mechanizm w mojej byłej pracy: zwalniano wybitnych
    pracowników, motywując to (zarówno wobec załogi, jak i w komunikatach
    prasowych) trudną sytuacją finansową firmy - a w tym samym czasie firma
    przeniosła się do nowej siedziby (super hiper luksusowego wieżowca), zwolniono
    sprzątaczki, zastępując je profesjonalną firmą sprzątającą w uniformach,
    pojawili się nawet specjalni fachowcy od podlewania kwiatków (!) itd...
    Pozdrawiam smutno
    ste