PracaGrupypl.praca.dyskusjeKRUS i prawa praacownikaRe: KRUS i prawa praacownika
    From: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: KRUS i prawa praacownika
    Date: Sat, 25 Jul 2009 14:24:19 +0200

    Órzytkownik "Piotr D." napisał:
    > Zatrudnione na umowę o pracę?? Jeśli to prawda napisz jak to zrobili, być
    > może znaleźli jakąś ciekawą furtkę na obejście przepisów o ZUS/KRUS.

    no właśnie nie zatrudnieni na żadna umowę, pamiętam jak znajomy opowiadał
    jak się zatrudnił w gospodarstwie i jakie to z tym cyrki były, podobno
    musiał się osobiście stawić z osobą u kturej chciał pracować, w KRUSie i oni
    tam coś gdzieś zapisali i od tej pory był krusowcem za kturego rolnik
    odprowadzał krus, a żadnych umowach nie było mowy i nikt żadnych umów nie
    spisywał:O)
    dokładnie nie wiem czy ten znajomy pracował u swojego ojca czy nie,

    na dodatek krus nic nie wymagał, żadnych badań lekarskich, szkoleń bhp,
    uprawnień na maszyny rolnicze i ciężki sprzęt, kompletnie nic, więc jak
    słyszę ze gdzieś jakiś 3latek rozjechał ciągnikiem matkę to myśle że on
    poprostu tam pracował i zdarzył się wypadek przy pracy, bo chyba "tam" żadne
    normy nie obowiązują?

    > Normalnie ubezpieczeni w KRUS mogą być tylko rolnicy *prowadzący osobiście
    > i na własny rachunek gospodarstwo rolne* oraz ich małżonkowie i domownicy
    > (pod różnymi dodatkowymi warunkami).

    a domownicy pod jakimi warunkami?

    p.s. a co do DG to myślisz że jak ktoś ma firmę budowlaną i nie ma uprawnień
    na dzwigi to może legalnie na tych dziwgach pracować?