PracaGrupypl.praca.dyskusjeKRUS i prawa praacownika › Re: KRUS i prawa praacownika
  • Data: 2009-07-24 21:59:56
    Temat: Re: KRUS i prawa praacownika
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn> szukaj wiadomości tego autora

    Papa Smerf wrote:

    > kłamstwo!!!!
    > sosbiście znam osoby zatrudniane w rolnictwie i rolnik opłaca za nich KRUS,

    Zatrudnione na umowę o pracę?? Jeśli to prawda napisz jak to zrobili,
    być może znaleźli jakąś ciekawą furtkę na obejście przepisów o ZUS/KRUS.
    Normalnie ubezpieczeni w KRUS mogą być tylko rolnicy *prowadzący
    osobiście i na własny rachunek gospodarstwo rolne* oraz ich małżonkowie
    i domownicy (pod różnymi dodatkowymi warunkami). W żadnej z tych
    sytuacji nie może być stosunku pracy (wyklucza to ubezpieczenie w KRUS)
    więc przepisy KP tych osób nie dotyczą.
    Natomiast nie wiem jak to się ma w przypadku umów o dzieło, zlecenie itp
    - może wtedy jest możliwa taka sytuacja jaką opisujesz.

    P.