PracaGrupypl.praca.dyskusjeKRUS i prawa praacownikaRe: KRUS i prawa praacownika
  • Data: 2009-07-26 14:25:02
    Temat: Re: KRUS i prawa praacownika
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Piotr D." napisał:
    > Trochę to podejrzane, napewno legalnie pracował? I dziwne że sam
    > zainteresowany był na tyle niefrasobliwy że nawet nie przypilnował
    > sprawdzić na jakich zasadach jest zatrudniony.

    wiem ze to wygląda podejrzania, dla mnie to jak cyrk:O)
    zainteresowany się interesował, był legalnie zatrudniony na krus:O)
    problem w tym ze tam zadnych umów nie wymagali więc zasady są nieznane:O)

    > tu masz linka ze szczegółami:
    > http://www.krus.gov.pl/niezbednik/slownik-pojec/domo
    wnik/

    znowu cyrki, dowiedziałem sie tam ze jako domownik można "legalnie" pracować
    bez wynagrodzenia!:O)
    szkoda ze nie wyjaśnili czy domownika trzeba ubezpieczać i czy ma on jakieś
    prawa do renty czy emerytury?:O)

    > Uprawnienia na dźwigi nie wynikają z kodeksu pracy tylko z przepisów o
    > dozorze technicznym. Czyli nie mają nic wspólnego z formą zatrudnienia.

    tak samo jak prawo jazdy wynikają z przepisów "prawa drogowego" a kierowca
    musi je posiadać, czyli reasumując pracując musisz być zdolny do wykonywania
    takiej pracy, oraz posiadać uprawnienia na sprzęty jeśli te uprawnień
    wymagają:O)