PracaGrupypl.praca.dyskusjeKRUS i prawa praacownikaRe: KRUS i prawa praacownika
  • Data: 2009-07-26 17:32:29
    Temat: Re: KRUS i prawa praacownika
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4hpkm$ejs$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > znowu cyrki, dowiedziałem sie tam ze jako domownik można "legalnie"
    pracować
    > bez wynagrodzenia!:O)
    > szkoda ze nie wyjaśnili czy domownika trzeba ubezpieczać i czy ma on
    jakieś
    > prawa do renty czy emerytury?:O)

    > tak samo jak prawo jazdy wynikają z przepisów "prawa drogowego" a kierowca
    > musi je posiadać, czyli reasumując pracując musisz być zdolny do
    wykonywania
    > takiej pracy, oraz posiadać uprawnienia na sprzęty jeśli te uprawnień
    > wymagają:O)

    Może napisz o co Ci chodzi bo tworzysz nie wiadomo co.
    Prowadząc kilku hektarowe gospodarstwo masz obowiązek
    płacić KRUZ za siebie i małżonka, i możesz płacić również za
    domowników, inaczej, odprowadzasz składki rentowe i emerytalne.
    O ile występuje dochód to sie nim dzielisz a to już w jaki sposób
    krus nie interesuje. Dochód jest łatwo policzyć z 1 h, zakładając że
    z 1 h zbiera sie około 4 ton żyta(zboża) minus koszt uprawy.
    Ceny kosztów i zbóż znajdziesz w necie, cena rynkowa (targowiska)
    wacha sie od 200 zł za tonę do 500 zł