PracaGrupypl.praca.dyskusjeKRUS i prawa praacownikaRe: KRUS i prawa praacownika
  • Data: 2009-07-26 13:49:25
    Temat: Re: KRUS i prawa praacownika
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn> szukaj wiadomości tego autora

    Papa Smerf wrote:

    > no właśnie nie zatrudnieni na żadna umowę, pamiętam jak znajomy opowiadał
    > jak się zatrudnił w gospodarstwie i jakie to z tym cyrki były, podobno
    > musiał się osobiście stawić z osobą u kturej chciał pracować, w KRUSie i
    > oni
    > tam coś gdzieś zapisali i od tej pory był krusowcem za kturego rolnik
    > odprowadzał krus, a żadnych umowach nie było mowy i nikt żadnych umów nie
    > spisywał:O)

    Trochę to podejrzane, napewno legalnie pracował? I dziwne że sam
    zainteresowany był na tyle niefrasobliwy że nawet nie przypilnował
    sprawdzić na jakich zasadach jest zatrudniony.

    > dokładnie nie wiem czy ten znajomy pracował u swojego ojca czy nie,

    Jak u ojca to może załapał się na KRUS'owe ubezpieczenie jako domownik.

    > a domownicy pod jakimi warunkami?

    tu masz linka ze szczegółami:
    http://www.krus.gov.pl/niezbednik/slownik-pojec/domo
    wnik/

    > p.s. a co do DG to myślisz że jak ktoś ma firmę budowlaną i nie ma
    > uprawnień na dzwigi to może legalnie na tych dziwgach pracować?

    Uprawnienia na dźwigi nie wynikają z kodeksu pracy tylko z przepisów o
    dozorze technicznym. Czyli nie mają nic wspólnego z formą zatrudnienia.