PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zatrudnić żeby było najtaniej...? › Re: Jak zatrudnić żeby było najtaniej...?
  • Data: 2007-02-08 10:05:31
    Temat: Re: Jak zatrudnić żeby było najtaniej...?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dokładnie chodzi mi o ciocię, którą chcę posadzić w sklepie żeby odbierała
    > telefony od klientów. Jak najtaniej w tej chwili mi wyjdzie zatrudnić ją w
    > sposób legalny żeby podczas ewentualnej kontroli nikt się nie przyczepił.
    > Jedyny pomysł jaki mi przyszedł do głowy to żeby otworzyła działalność
    > gospodarczą i podpisać z nią umowę o współpracę. Akurat ciocia łapie się
    > na
    > preferencyjny ZUS na dwa lata także wyjdzie około 280 miesięcznie. Ale
    > może
    > da się to zrobić jeszcze jakoś taniej????
    Zatrudniasz ciocie na ułamkowy etat- najmniejszy jaki się da, np 1/10 etatu.
    Oficjalnie - w papierach płacisz jej zgodnie z umową, "pod stołem" tyle ile
    ma być. Od ułamkowego etatu płacisz jej ułamkowe składki proporcjonalne do
    wynagrodzenia.
    Ważna jest dokumentacja - listy obecności itp prowadzisz tak aby było
    zgodnie z czasem wpisanym w umowę i wynikającej z części etatu na którym
    jest ciocia.
    Jeżeli nakryje Cię jakaś kontrola i stwierdzi że ciocia siedziała 8h zamiast
    1h, to w papierach przez następny okres ospowiednio do tego nie może być jej
    w pracy bo przecież już "przerobiła" czas jej należy, lub akurat "ma
    nadgodziny" co przy etatach ułamkowych jest o tyle fajne że do osiągniecia
    czasu pełnoetatowego czyli 8h dziennie płaci się za godzinę stawkę nominalną
    a nie nadgodzinową. Nadgodzinowa wchodzi dopiero po przekroczeniu 8h
    dziennie.
    Im więcej na to wszystko masz paierów tym lepiej.
    Proste i na tyle legalne na ile się tylko da.
    --
    Jackare