PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Date: Thu, 31 Jul 2008 09:03:23 +0200

    gargamel pisze:

    > to co niby sobie wpisują szefowie firm do ksiag rachunkowych ze
    > zarabiają minimalną żeby podatek mniejszy zapłącic?

    Jak zarobią to wpisują. Jak nic nie zarobią, to nic nie wpisują.
    A ZUS i tak muszą zapłacić, czy zarobią czy nie.
    Tak jak rolnicy - tyle, że znacznie większy.

    > poza tym pracownik zus nie może zarabiać ponizej pensji minimalnej,
    > pracownik krus może nic nie zarabiać:O(

    Eeee...? Pracownik ZUS? Pracownik KRUS...?

    > skoro pracują to im się pensja należy, a jak tej pensji nie otrzymali to
    > znaczy ze nią opłącaja tobie kotleta, bo kotleta ci sprzedali (gdyby
    > tobie nie dopłacali to kotlek był by kilkakrotnie droższy, rolnik byłby
    > bogaty, a masa ludzi których by nie było stać by wyzdychała)

    Jak właściciel firmy pracuje to mu się pensja należy. Jak firma nie
    zarobi to pensji nie otrzyma. Oznacza to, że jako rolnik kupuje grabie,
    to do tych grabek dopłaca ze swojej pensji właściciel firmy, bo pensji
    nie dostał.
    Gdyby nie dopłacał, to grabie byłyby kilkukrotnie droższe,
    przedsiębiorca byłby bogaty, a rolnicy, których nie byłoby stać na
    grabie, grabili by palcami.

    To ma być argument?

    > i tutaj znowu jesteś w błedzie:O(
    > zusowiec moze zamknać działalnosć, krusowiec takiej mozliwosci nie ma,

    Ja już nie wiem, czy żartujesz, czy piszesz na poważnie.

    > nie może przestać płacić krus skoro ma majatek w ziemi rolnej, p;odatków
    > też nie może przestać płącic:O(
    > zusowiec jak ma straty to moze je odliczyc od podatków i tym sposobem
    > nie zbankrutować, krusowiec takiej mozliwosci nie ma:O(

    Ty na prawdę żartujesz :)

    > na rolniczj pozwlenia też musisz mieć,

    To był tylko *przykład* ograniczenia, które mają inni, nie-rolnicy.

    > a na nie rolnczej mozesz sobie
    > roic co chcesz nawet ziemniaki sadzic:O)

    Jasne :) wybuduj dom bez zezwolenia :)

    > a firmy to niby nie są rozdrobnione? ile hektarów ma twoja firma?

    Rozdrobnienie firm nie jest źródłem patologi (nadmierne też ma swoje
    wady). Rozdrobnienie gospodarstw - tak.
    Nie można przykładać jednej miarki do różnych dziedzin.

    > tak, to patologia, lecz z nikąd się ona nie wzięła, skoro wszystkim
    > jedzenie się należy to tak jest,wprowadź w sejmie jakąś ustawę że się
    > nie należy, a jak kogoś nie stać to niech nie je i problem rozwiążesz:O)

    Znowu żartujesz? Przecież doskonale wiesz, że nie sposób dać wszystkim
    po równo. Chodzi o to, żeby więcej ludzi było stać na jedzenie. A to
    można zrobić, zajrzyj w linki, a zobaczysz, że nie takie "szaraczki" jak
    ja nad tym pracują.

    > wszyscy będą bogaci i zadowoleni, biedy nie będzie:O)

    Proponuję wprowadzić ustawę, że wszyscy mają wygrać w totka. I że
    losowanie będzie 5 razy dziennie (albo i 10 razy, a co!) i obowiązkową
    kumulację co 3 dni (żeby jednak nie było zbyt równo bo się nudno zrobi :))

    Pozdrawiam
    Piotr