PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem?Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-26 04:43:01
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl> napisał(a):

    > "Jak mam za minimalną krajową sprzątać ulice, to wolę na zasiłku siedzieć"
    > Nie raz powyższe słyszałem.

    Rozumiem, że krytykujesz taka postawę.
    Większość z krytykatów po totalnej utracie pracy natychmiast przyjdzie
    na drugą stronę barykady, bo tak naprawdę zrozumieć bezrobotnego może
    tylko drugi bezrobotny.
    Tyle, że powiedzą może coś innego: "tyle lat się uczyłem/studiowałem, a teraz
    mam ulice sprzątać".

    Poza tym nie rozumiem czepiania się sprzątania ulic. To jest podawane
    jako pierwszy lepszy przykład "gorszej pracy".
    Tak naprawdę to nie ma gorszej pracy, ale są prace wymagajace innych
    kwalifikacji - sprzątać wbrew pozorom też trzeba umieć.
    Nie wymaga to wprawdzie studiów na wydziale szmatologii i szczotkoznawstwa,
    ale rozejżałby się jeden czy drugi krytykant po własnym pokoju i zapytał
    siebie:
    czy potrafi utrzymać porządek?
    czy potrafi sprzątać?
    czy jeżeli nawet potrafi u siebie, to nerwy mu nie puszczą w trakcie
    sprzątania po innych, którzy śmiecą więcej niż on?

    Ja mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że gdyby pracodawca zobaczył jak
    ja sprzątam, to wywali mnie w ciągu góra tygodnia.

    Marek