PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak skutecznie szukać pracy :-)Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
    From: "Noe Bat" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
    Date: Sat, 28 Mar 2009 14:05:29 +0100

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Właściwie to wszystko można, na swoją odpowiedzialność.
    > Ale po co pisać coś co nie ma związku z ofertą?

    Przecież ma.

    > Jeśli ma coś robić byle jak, to niech lepiej w ogóle nie robi.
    > Nikt nie wnika czy był zmęczony, chory, miał mało czasu na napisanie
    > oferty.
    > Oceniają człowieka po tym co widzą.

    Więc właśnie, dostajesz szablon z którego na pewno nie wynikają indywidualne cechy. A
    jeśli wynikają to są obarczone brakiem czasu i nic więcej.

    > A na rozmowe też przyjdzie nieogolony w wymiętej koszuli bo się
    > spieszył?

    A co, bez koszuli ma przyjść ?

    > Komisja rekrutacyjna mu wybaczy, a jakże, bo biedaczek przecież taki
    > zagoniony. :)))

    Komisja ?

    > Oj, może bardzo przeszkadzać, zwłaszcza z punktu widzenia pracodawcy i
    > zabieranego mu w ten sposób czasu.

    To przecież nikt mu nie daje dodatkowego czasu na palenie.

    > Udział w takim portalu dobrowolny, a po za tym ma o wiele szersze
    > spektrum niż poszukiwanie pracy.

    To przecież o dobrowolnym wpisywaniu zainteresowań mowa.

    > Osoba w danym profilu nie zwraca się do konkretnej firmy z konkretną
    > ofertą.

    Tym gorzej dla udostępniania danych.

    > Raczej sam będę wkrótce zatrudniał.

    Ale za szofera czy tłumacza ? Bo jeśli nie za szofera lub tłumacza to co Cię obchodzi
    znajomość języka czy posiadanie prawa jazdy ?

    > Czytaj ze zrozumieniem.

    Jak wyżej.

    >Są to informacje dodatkowe, zamieszczone
    > właściwie w stopce, które mogą wpłynąć pozytywnie, ale na pewno nie
    > zaszkodzą. Są co najmniej neutralne dla ew. pracodawcy.

    A zainteresowania zaszkodzą ? Podajesz bo chcesz i tyle.

    > Bzdura. Profesjonalizm ludzi zarządzających firmą objawia się niestety w
    > umiejętności prowadzenia gry, panowania nad emocjami, wpływania na
    > pracowników.

    Jak ktoś jest nieudolny to ma tylko takie problemy.

    > Między innymi właściwego wykorzystania ich 'potencjału'.
    > Powiedzmy, że szef zna twoje hobby, zainteresowania, które opisałeś w
    > CV. Ok, zostałeś przyjęty do pracy, ale mogę założyć się, że to w żadnym
    > stopniu nie wpłynęło na decyzję.
    > Jeśli kiedykolwiek wykorzysta, to nie po to, żeby razem uprawiać wspólne
    > hobby, ale żeby np wykorzystać cię do negocjacji z przedstawicielem
    > kontrahenta, który jakimś cudownym trafem ma podobne zainteresowania i
    > łatwiej będzie wam znaleźć nić porozumienia. Nic poza tym.

    No właśnie, to w czym problem ? Użyteczna informacja