PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak skutecznie szukać pracy :-)Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
  • Data: 2009-03-24 23:17:29
    Temat: Re: Jak skutecznie szukać pracy :-)
    Od: The_EaGle <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Stachlewski pisze:

    > Pisałeś, że działalność gospodarcza to większe niewolnictwo.
    > No więc wcale nie większe. Kwestia robienia odpowiednich rzeczy
    > i dobrego podejścia.

    Nadal nie rozumiesz. Robie odpowiednie rzeczy, pracuje w swoim zawodzie,
    prowadzę DG i nadal to jest większe niewolnictwo. Czemu? PONIEWAŻ jesteś
    uwiązany do firmy jak rolnik do chowu bydła. Tak jak krowę trzeba wydoić
    i dać jeść tak jak firmę nie zostawisz z pracownikami na 2 tyg bo nie
    będziesz miał do czego wracać. A jak pracowałeś na coś od lat to ciężko
    jest się pogodzić z tą świadomością.

    > Jasne. Pracodawca będzie miał problem. Czasem spory problem, jeśli
    > zachowuje się zwyczajnie głupio. Co nie zmieni faktu, że nie będzie
    > już moim pracodawcą a ja będę bez pensji.
    > Jednak dla mnie to utrata CAŁYCH dochodów, a dla niego tylko CZĘŚCI.

    Zaraz, zaraz. Załóżmy że jesteś specjalistą w małej firmie
    zatrudniającej kilka osób. Często są rzeczy którymi TYLKO ty się
    zajmujesz. Pracodawca żąda od ciebie przyjazdu do pracy o 23.00 ty się
    nie zgadzasz i nie jedziesz. Pracodawca wyrzuca cię z pracy - masz okres
    wypowiedzenia 1 miesiąc, bo zwolnić cię dyscyplinarnie nie ma szans. Ty
    masz miesiąc na znalezienie pracy a pracodawca miesiąc na poszukanie
    kogoś na twoje miejsce. W dodatku ty nie będziesz w najmniejszym stopniu
    współpracował a wiec nowa osoba będzie się wdrażać w skomplikowane
    rzeczy kilka miesięcy przy założeniu że ta pierwsza z brzegu osoba
    będzie istotnie tak dobra jak ty. Mamy więc straty wielu twoich pensji
    które będzie musiał zapłacić pracodawca aby mieć to co miał zanim cię
    zwolnił. Widzisz tu gdzieś sens?

    Tak wiec tylko idiota pracodawca by coś takiego zrobił, a skoro wiesz że
    pracujesz z idiotą to szukasz nowej pracy ZANIM cię zwolni.

    Rafał