PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak normalizować płace w firmie › Re: Jak normalizować płace w firmie
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak normalizować płace w firmie
    Date: Tue, 29 Jul 2003 13:59:52 +0000 (UTC)

    <h...@t...by> napisał(a):

    > Odpowiedź jest bardzo prosta.
    >
    > Ponieważ to nie jest pisanie w jakimś konkretnym języku tylko są pewne
    > środowiska(w których się korzysta i z C++ i z baz(Oracle, MS SQL) i z
    asp...),
    > na które firma ta ma wyłączność sprzedaży w Polsce. Ja nie wiem dokładnie

    I tu jest twój problem. Ty nie wiesz dokładnie, ale twoi szefowie się
    dowiedzieli dokładnie i dlatego teraz zarabiają kasę, a ty na nich tyrasz.
    Dowiedz się dokładnie i też będziesz zarabiał kasę.

    > ale z
    >
    > wykorzystaniem w celach developerskich też mogą być jakies ograniczenia.
    > Pozatym nawet jeżeli tych ograniczeń niema to za wersiję developerską
    trzeba
    > wyłożyć tak ze 100 tys. których ja POPROSTU NIEMAM.

    Patrz wyżej - jak chcesz zarabiać, to dowiedz się dokładnie. Pieniądze to
    rzecz wtórna - jak masz dobry pomysł, to mozna pożyczyć. Tylko musisz
    wszystko dokładnie wiedzieć, a nie domyślać się.

    > Oczywiście są środowiska konkurencyjne ktorych jeszcze nikt nie
    przedstawia w
    > Polsce, ale ponieważ tworzone aplikacji są przeznaczone dla wielkiego
    biznesu,
    > to trudno wystąpić o przedstawicielstwo bez żadnej historji firmy(ktorą ja
    > przypuszczam że zalożę po pozyczce w jakis 4-5 tys.) i potem baaaardzo
    trudno
    > znaleźć takiego pierwszego klienta. tzn. trudno dla mnie ponieważ niemam
    > pieniędzy, dla innych(tych kto jednak ma) trudno ponieważ nie mają
> [...]

    Owszem - tylko zauważ, że ci twoi szefowie pewnie tez kiedyś zarabiali 1100
    złotych, długo szukali pierwszego klienta, dowiedzieli się w końcu
    dokładnie, po jakimś czasie mieli już historię firmy itp itd. A ty byś
    chciał przyjśc do pracy i od razu brać kasę, bo inni biorą. Masz podpisaną
    umowę i płacę ci tyle, na ile się zgodziłeś. Ciesz się, że masz pewne
    pieniądze co miesiąc, bo nie wszyscy mają.

    > Nie chodzi o szefa IT czy cos innego, poprostu jest nie zajęty kawałek
    rynku i
    > prawie niema konkurencji w tym co robimy i jak robimy. Ale z klientem
    > oczywiscie że się chleje by utrzymać kontakty osobiste, zawsze na koszt
    firmy,
    > tylko męczy to już trochę jak glodny idziesz pić, a glodnym wygłądać
    > niemożesz...

    To się zainteresuj. Może na tym rynku jest jeszcze miejsce na inną firmę,
    może sa produkty konkurencyjne, zaryzykuj. Kto nie ryzykuje, ten zasuwa na
    innych za 1100 złotych. Ty masz dobrą pozycję, bo już jesteś w temacie. Może
    zacznij nawiązywać kontakty osobiste, zainteresuj się co oferuje
    konkurencja - do odważnych świat nalezy.

    Za narzekanie i krytykowanie nikt nie płaci - wszyscy narzekają i krytykują,
    jest duża podaż narzekania i niskie ceny. W cenie są dobre pomysły,
    kontakty, gotowośc do ryzyka - za to się płaci.