PracaGrupypl.praca.dyskusjejak myślicie › Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [
  • Data: 2005-10-21 11:13:13
    Temat: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Mi to prywatnie mówiąc szczerze zwisa i powiewa. To, że Polak
    > jest kojarzony głównie z ciemnym katolikiem albo złodziejem,
    > też mi wisi. Albo rozmawiamy o rzeczywistości, albo równie
    > dobrze możemy pogadać o durnych blondynkach, jeden pies, tak
    > samo fikcyjna ta rozmowa będzie.

    Etykietke "Polak" sie przewaznie nie wybiera - dostaje sie "na wejsciu".
    Natomiast etykietka "geek" jest wybieralna - osoba sama decyduje czy potrzebuje
    takiego dodatku do tozsamosci czy nie. A poniewaz ta etykietka jest malo
    precyzyjna, to zachodzi proces sprezenia zwrotnego - etykietka zaczyna byc
    postrzegana przez pryzmat milionow uzytkownikow etykietki.

    > A jaki to przesadny?

    To juz jest subiektywne. Mi sie to zawsze kojarzylo ze scena z Kupca
    Weneckiego. Porcja zlosliwie opisywala kandydatow do swojej reki. Jednym z
    kandydatow byl ksiaze Neapolitanski, ktorego Porcja skwitowala nastepujaco:
    "Ay, that's a colt indeed, for he doth nothing but
    talk of his horse; and he makes it a great
    appropriation to his own good parts, that he can
    shoe him himself. I am much afeard my lady his
    mother played false with a smith."

    To bylo o fascynacji konmi, ale zamiast koni moga byc: laptopy, najnowsze karty
    graficzne, odtwarzacze mp3.....

    A.