PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformacje odnosnie przeprowadzenia szkoleniaRe: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    From: Irving Washington <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informacje odnosnie przeprowadzenia szkolenia
    Date: Wed, 23 Aug 2006 21:48:53 +0200

    Jakub Lisowski napisał(a):

    > Uważaj, ja odniosłem wrażenie, że inicjator wątku jest zatrudniony jako
    > informatyk biurowy i ma zrobić szkolenie dla
    > kolegów/koleżanek/kołorkerów, tam może nie być czegoś tak zaawansowanego
    > jak flipchart.
    Flipchart zaawansowany? :) To podstawowe narzędzie biurowe :)

    > Jeżeli to jest szkolenie wewnetrzne, to albo ankietę i test przeprowadzi
    > się w trakcie pracy - oznacza to zmarnowanie kilku godzin pracy biura,
    Max. 30 minut :)

    > dodatkowo może to zaowocować tym, że wyniki ankiety będą drastycznie
    > niższe od rzeczywistych umiejętności w przypadku braku motywacji do
    > poprawnego (zgodniego ze stanem faktycznym wiedzy) rozwiązania zadań.
    Nie sądzę by było to bardzo prawdopodobne.

    > <cytat>
    > zajmuje sie w firmie informatyka, bede za jakis czas
    > przeprowadzal podstawowe szkolenie pracownikow w zakresie informatyki w
    > przedsiebiorstwie
    > </cytat>
    > Jeżeli jest trenerem, ok, jezeli informatykiem biurowym, może mieć
    > drastycznie pod górkę.
    Dlatego trzeba chłopakowi pomóc.

    > Teraz opiszę środki, które mogłyby zaowocować dokształceniem się owej kobiety:
    > - przypomnienie jej, że miała podręcznik do Worda, i żeby se doczytała
    > - pojechanie po premii uznaniowej - nie w gesti nauczającego
    > .
    > Inne środki są absolutnie nieskuteczne z powodu iścia po linii
    > najmniejszego oporu przez ową panią - do bieżącej pracy jest doskonale
    > przygotowana.
    A jakie są te inne środki? Może faktycznie są nieskuteczne, bo źle
    dobrane do owej pani.

    > Zakładasz minimum współpracy u szkolonych - że oni będą chcieli się
    > czegoś dowiedzieć na tym szkoleniu.
    Zakładam zwyczajną sytuację szkoleniową, w której grupa podlega
    zwyczajnym zjawiskom zachodzącym w grupie i jak to grupa szkoleniowa
    dzieli się pod kątem orientacji - na uczestników zorientowanych na
    proces, cele i uczestnictwo.

    Jeśli szkoleniowiec nie zarżnie motywacji grupy, to przynajmniej część
    będzie chciała się czegoś nauczyć.

    > Jeżeli nie ma motywacji, najczęściej pieniężnej, niewiele osób chce
    > się szkolić tak o, dla samego zdobywania wiedzy.
    No właśnie tu się nie zgadzamy :) Miałem b. różne sytuacje na
    szkoleniach - ludzi zmuszonych do uczestnictwa, ludzi zrobionych w konia
    przez organizatora (im kazał przyjść na 8:00, mi na 10:00, czekali 2
    godziny), ludzi zagrożonych bezrobociem, ludzi nastawionych bardzo na
    anty (bo co ich taki gnojek będzie uczył), ludzi bardzo silnie tkwiących
    w stereotypach i niechętnych na nową wiedzę etc. Za każdym razem jakoś
    ową motywację dało się uzyskać.

    Nie pomyślałeś, że zwyczajną motywacją do szkolenia może być chęć
    ulżenia sobie w pracy? I że opór przed szkoleniem jest naturalnym
    elementem początku każdego szkolenia? :)

    > Innym przypadkiem jest zlecenie szkolenia zatrudnionemu na stanowisku
    > informatyka/tonerowegp synaszwagra, co może prowadzić do a) żenadnego
    > poziomu szkolenia, b) żenadnego i demoralizującego przepływu gotówy, c)
    > powodu reakcji alergicznej opisanego powyżej.
    Prawda. A syn szwagra będzie miał sporego kaca po szkoleniu.

    Wot i prawda.

    pozdr.
    m.

    --