PracaGrupypl.praca.dyskusjeGwarancja pracyRe: Gwarancja pracy
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gwarancja pracy
    Date: Fri, 8 May 2009 09:38:56 +0200

    Użytkownik "Alex81" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:MPG.246de3ac606352e8989759@news.onet.pl...
    In article <gtvlpb$3ab$1@news.onet.pl>, s...@p...onet.pl says...
    > Ja nie znam zawiłości ekonomi:((
    > To ją napisz. wzory mnie nie interesują bo sie nie znam tylko liczby.
    To napiszę jak to wygląda z mojej strony - i najpierw będą tylko liczby.
    Chcesz sporej rzeszy ludzi którzy żyją z zasiłków lub są utrzymywani z
    pomocy
    rodziny lub społecznej zagwarantować pracę. Trzeba każdemu z nich zapłacić
    minimalną pensję. W marcu zarejestrowanych bezrobotnych było niecałe 1,8mln,
    czego 1,4mln było bez prawa do zasiłku. Załóżmy, że zaczynamy Twój program
    od
    maja a liczba bezrobotnych nie uległa zmianie. Jaki będzie koszt programu do
    końca roku?
    1,4mln * 1513zł (koszt pensji minimalnej dla pracodawcy) * 8 miesięcy =
    16945,6mln zł
    0,4mln * (1513-550) zł (różnica między pensją minimalną a podstawową
    wysokością zasiłku) * 8 miesięcy = 3081,6mln zł
    Zginęły Ci podstawy, do takiej wyliczanki nie potrzeba znajomości ekonomi.
    Odlicz od tej sumy podatek, ZUS, NFZ, do których dopłaca państwo i
    dodatni wpływ pozostałej kwoty na rynek i inne o których nie wiem.

    Razem, 20027,2mln zł - zaczynając od maja. Koszt takiego programu
    prowadzonego
    przez cały rok wyniesie około 30 mld zł. Skąd wyczarujesz takie pieniądze,
    przy naprawdę mocno już napiętym budżecie? Do tego założyłem, że płacona
    będzie tylko - dość niewielka - pensja minimalna, która np. sprzątacza w
    Warszawie i tak zawiodłaby pod most ...

    (ciach)

    > Powiedzmy, że jestem dawcą.
    > Mam nadzieje że nie masz na myśli bankowych?
    Ale się uczepiłeś tych banków ;)
    Nie neguje potrzeby banków..........ale, jest to największy pasożyt.
    Dodam jeszcze że do korzystanie wymusza ustawa.

    > Był to jakieś opracowanie hamerykaniskie, parę lat temu,
    Wydaje się to mało prawdopodobne, chyba że nie uwzględnia usług, które w
    wielu
    krajach (ba, chyba w większości) są główną siłą napędową gospodarki.
    Jeśli masz na myśli budżety państw to tak.
    Tylko że budżet państwa ma się nijak do dobrobytu obywatela.(prawie)

    > Pisało miedzy innymi że reklama to od 40% do 50% ceny towaru.
    Nie widzę w tym nic złego.
    A ja tak, zakładając że producent ma do 10% zysku + ryzyko.

    > Ale to Ty tak uważasz, bo ja nie.
    > Dobrze, to może inaczej, czy w Polsce potrzebne jest sprzątanie?
    Uważam, że nie jest potrzebne tworzenie sztucznych miejsc pracy w sprzątaniu
    ulic. Obawiam się, że tylko intensywna praca u podstaw (edukacja i reklama
    społeczna) mogłaby coś zmienić. W przeciwnym razie musiałbyś utrzymywać w
    kraju stale (z budżetu państwa) wielką rzeszę sprzątaczy, co jest absurdem.
    Rozmawiamy o znośnych warunkach życia wszystkich a nie 10% społeczeństwa.

    > Nie pisz że się nie opłaca bo również dobrze możemy tak napisać
    > o drogach i autostradach, a zwłaszcza ci co nie mają samochodów.
    Akurat budowa sprawnej infrastruktury jest _niezbędna_ dla rozwoju
    gospodarczego państwa, na czym - długookresowo - skorzystają wszyscy jego
    mieszkańcy. Brutalna prawda jest taka, że sprzątanie nie jest niezbędne.
    To ja znowu wrócę, czy widać to w zachodniej Europie? USA?
    Jak bym był u............y co mnie interesuje i infrastruktura jak ja
    przepracowałem 30 lat za najniższa krajową i mam rower,,,stary :)))

    --
    Pzdr
    Alex

    Pozdrawiam