PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego w Polsce nie ma pracy › Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    From: "" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Date: 1 Aug 2003 13:39:01 +0200

    <Drogi kolego. Dzięki za uwagi - bardzo się cieszę że zamiast propagandy coś
> [...]
    >
    > Państwo w roli "stróża nocnego" to XIX wiek. Nowoczesność to interwencjonizm
    > państwowy. Podaję przykład: monopole. Jeśli zostawisz wszystko mechanizmom
    > rynkowym to zostaną monopole i zmowy monopolistyczne. Po co przedsiębiorstwa
    > mają ze sobą komkurowac, jak mogą się dogadać. Przedsiębiorstwa są
    > nastawione na zysk - po co mają konkurować cenami, jak mogą się dogadać i
    > narzucać klientom wysokie ceny. Zgodzisz się więc, że państwo powinno dbać o
    > zdrową konkurencję - rynek tego nie załatwi.
    > Interwencjomizm państowy jest niezbędny - pytanie tylko w jakim zakresie.>

    To podręcznikowy przykład. Oczywiście uczciwa konkurencja jest podstawą
    nowoczesnego ustroju kapitalistycznego. Również ochrona własnego rynku przed
    np. dumpingiem. O konkurencji pisałem. Natomiast pogląd, że nowoczesność polega
    na wprowadzeniu regulacji urzędowych w różnych dziedzinach życia jest błędny. A
    tym bardziej zdobyczy wywodzących się z ideologii proletarjackiej walki
    klasowej. Czyli urządzeń w rodzaju socjalistyczny kodeks pracy i sprawowanie
    nad nim pieczy przez państwową inspekcję pracy. Nasze relacje pracodawca -
    pracobiorca sięgnęły bruku, a PIP całkiem dobrze się ma.

    <To ekonomia ma działać swobodnie aby wyeliminować (doprowadzić do upadłości)
    firmy nierentowne.

    > Bez wątpienia tak, ale najpierw musi powstać stan idealny. Jest pełna
    > konkurencja, wszyscy działają na tych samych zasadach, w tych samych
    > warunkach. Nie zawsze firmy padają ze swojej winy - świadczą usługi na rzecz
    > szpitali, a szpitale nie płacą bo mają obcięty budżet. Może w takich
    > warunkach jednak warto - na przykład odroczyć zapłatę podatku, a nie , że
    > wszyscy walą się pokotem - zgadza się ?>

    Bo państwowe szpitale zawsze będą w deficycie. Ile byś nie dał tyle będzie za
    mało. Tak to działa. Państwowe to znaczy mające konurencję w doopie.

    <Urzędy są tylko

    > Czy aby na pewno ? A samorządy nie mogą mieć nic do powiedzenia ? Na
    > przykład na Mazurach to nie powinno być ograniczeń co się buduje na
    > jeziorami ? Jedna działalnośc jest dopuszczalna, a inna nie. Muszą to
    > rozstrzygać urzędy. A sprzedaż alkoholu - nie powinno być jednak jakichś
    > ograniczeń. Czy to twoim zdaniem do głupi pomysł nie sprzedawanie papierosów
    > nieletnim ? Czy naprawdę urzędy powinny być tylko od stemplowania papierów i
    > naklejania znaczków ?>

    Pewnie, że nie. Samorządy lokalnych mieszkańców, demokratycznie wybierający
    się, bez żadnych apanaży z tytułu stanowisk. Z wewnętrznej potrzeby działania
    na rzecz społeczności lokalnej. Takie samorządy owszem.
    Alkohol i papierosy dla nieletnich to dziedzina ustanowienia prawa i jego
    egzekucji przez policję. To wszystko.

    <Żadnej władzy, żadnych pieniędzy, żadnych pozwoleń, koncesji.

    > czy aby na pewno ? Idziesz do sklepu i kupujesz mięso. Chyba jednak wolisz,
    > żeby to mięso pochodziło z rzeźni ktora ma koncesję - czyli spełnia przepisy
    > sanitarne. Kupujesz zabawkę dziecku - chyba chcesz, żeby jednak producent
    > miał koncjesję, czyli spełniał wymogi bezpieczeństwa. Jednak koncesje i
    > pozwolenia są potrzebne - pytanie tylko ile i w jakim zakresie - zgadza się ?>

    Od tego też jest odpowiednie prawo i policja oraz - najważniejsze - silne
    organizacje konsumenckie 9ale nie państwowe!).

    <Żadnej korupcji.

    > Absolutnie zgoda - ale brak korupcji nie bierze się z powietrza. Trzeba
    > wprowadzić w życie przepisy antykorupcyjne i egzekwować. Musi też być brak
    > tolerancji dla korupcji - a w Polsce różnie z tym bywa.>

    Przepisami nic nie zdziałasz! Bo mógłbyś wprowadzić przepis, że każdy ma
    zarabiać po minimum 20 000 zł. I co z tego? Bez sensu!

    Korupcja bierze się z tego, że jest władza w posiadaniu osób, które są
    zatrudnione do pracy i ich prywatny interes nie pokrywa się z interesem
    instytucji w której pracują. Jednym słowem dlatego, że są koryta. Przez zmianę
    ludzi przy korytach nic nie osiągniesz. Trzeba zlikwidować koryta!

    <-nie dopłacać do banrutujących firm - na ich miejsce powstaną nowe (jeśli

    > Bez przesady - w Polsce się tak strasznie nie dopłaca do bankrutujących firm
    > w porównaniu z innymi krajami. Przedsiębiorstwa na pewno trzeba poddać
    > działaniu rynku - ale najpierw trzeba je na ten rynek wyprowadzić. Trudno
    > mówić o bankrutowaniu kopalń - najpierw trzeba stworzyć tutaj rynek.>

    Dopłaca się straszne kwoty!

    <-surowo przestrzegać prawa - jeśli mówimy o państwie praworządnym - nikt
    > nie ma
    >
    > Zlituj się z tym demonstrantami. Nie wyrządzają takich straszliwych szkód i
    > likwidacja szkód nie obniża dochodu narodowego. W Warszawie więcej szkód
    > powstaje, jak przyjeżdżają politycy za świata - zamyka się wtedy pół miasta
    > i wszyscy klną. Nikt jednak przeciez nie mówi, że trzeba kazać tym politykom
    > płacić za szkody.>

    Poważnych mężów stanu nie porównuj do chuliganów wybijających szyby w sklepach.
    A straty są duże. I nawet płacenie za najmniejsze nie jest w interesie 40 mln
    Polaków.

    <-dotyczy właściwie poprzedniego punktu - praworządnośći -dobrać się do
    > doopy
    >
    > Bez wątpienia tak, ale najlepszą metodą na nieuczciwych polityków jest
    > robienie właściwego użytki z kartki do głosowania - głosuj na ludzi mądrych
    > i uczciwych, skreślaj cwaniaczków - zgadza się ?>

    Zgadza się. Ale w tym ciemnym prolepperowsko - millerowskim narodzie trudno się
    przebić z głosami antypopulistycznymi.

    <-zdecydowanie obniżyć podatki.

    > Bez wątpienia tak, ale obniżanie podatków bez obniżania wydatków to czyste
    > oszustwo - bo to się sprowadza tylko do robienia długów. Zgadza sie ?>

    Cały czas mówię o obniżeniu wydatków. Nie zauważyłeś?