PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach?? › Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
  • Data: 2008-09-04 18:11:19
    Temat: Re: Dlaczego nie podaja wynagrodzenie w ogloszeniach??
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo fajna analiza ale ja ciÄ?gle czekam na przekonujÄ?cy argument.

    zacznij więc myslec o partnerstwie, okreslonym na w sumie dosc jasnych
    zasadach

    > Ĺťeby nie byĹ?o, Ĺźe siÄ? czepiam - za rzeczowy argument uwaĹźam np:
    >
    > Pracodawco, jeĹ?li nie umieĹ?cisz wideĹ?ek w ogĹ?oszeniu to spowoduje to:
    > - brak chÄ?tnych do pracy - poniewaĹź ...; albo
    > - duĹźa rotacja pracownikĂłw - poniewaĹź ...; albo
    > - spadek dochodĂłw spowodowany przez ...; albo
    > - wzrost kosztĂłw ... z powodu ... itd. itp.
    >
    > Za nierzeczowy argument uwaĹźam argument:
    > - pracodawco umieĹ?Ä? wideĹ?ki w ogĹ?oszeniu, bo ja lubiÄ? jak sÄ?
    > wideĹ?ki w ogĹ?oszeniu i nie marnuj mojego czasu, bo siÄ? zdenerwujÄ?

    to co ty uwazasz za rzeczowy badz nierzeczowy argument akurat nie ma
    wiekszego znaczenia, ale to tak na marginesie.

    podanie konkretnej informacji daje mozliwosc przemyslenia oferty i
    odpowiedzenia na nia lub nie. Jezeli oczekujesz konkretnej osoby, to daj
    jej konkretna informacje. Jako pracodawcy zalezy ci na pewno na
    rzetelnym wykonywaniu pracy, a taka bedzie kiedy pracownik nie bedzie
    musial szukac nowej i lepiej platnej pracy. Bo skupial sie na twojej
    ofercie, opowiesci z ogloszenia i rozmow kwalifikacyjnych roztaczaly
    niesamowite wizje itd, a w praniu sie okazalo ze wszystko byloby fajnie
    gdyby nie pieniadze... zanizone o polowe. Przychodzi czlowiek, pracuje i
    wykonuje swoje obowiazki do czasu, kiedy mowi ci ze za 2 tygodnie juz
    nie bedzie tu pracowal a najlepiej by bylo zebys sie zgodzil na odejscie
    juz i teraz...

    Oczywiscie ze kazdy element pracy jest wazny, jak atmosfera, wypracowane
    zasady obrego funkcjonowania, satysfakcja z wykonywanych czynnosci,
    mozliwosc relaksu w czasie ciezkiego dnia pracy itp.
    Ale - co sie chba nie da ukryc - samymi tymi rzeczami rachunkow sie nie
    zaplaci. Istotne sa pieniadze, bo w gruncie rzeczy mozna przyjmowac dwie
    postawy - zyje dla pracy i pracuje zeby zyc. Jaka ma byc skala jednego
    czy drugiego? super, nie musze myslec o samochodzie, komputerze,
    telefonie bo firma mi to wszystko "daje". Przychodzi moment rozstania z
    firmą i co? okazuje sie ze nic nie ma, bo wszystko dawala firma a teraz
    narzedzi wlasnych brak, funduszy brak (bo firma malo placila dajac
    "wszystko") itd.
    Jak wiec w tym wszystkim wyszukac argumentow za lub przeciw? otoz w
    momencie podejmowania decyzji o podjeciu pracy w danym miejscu decyduje
    - w mniejszym lub wiekszym stopniu - wlasnie pieniadz. Czy lepiej jest
    miec stalego pracownika czy tez ciagle rotacje? czy takie rotacje
    wplywaja motywacyjnie na zespol? jak wypracowac stale i dobrze
    dzialajace zasady, skoro ludzie sie ciagle zmieniaja? czy koszt takiego
    rozwiazania nie jest przypadkiem wysoki? jaki to ma wplyw na dana
    produkcje, jakosc wyrobu (czy uslugi, obojetnie) i satysfakcje klienta?

    I tu masz partnerstwo wlasnie.

    i dalej mozna rozwazac czy bardziej sie oplaca podawac konkretna sume,
    czy tez moze widelki.
    Po pierwsze to pracodawca zna budzet i to z jego strony moga byc
    przeznaczone takie a nie inne srodki na dane stanowisko.
    Po drugie, jak ta kwota jest juz znana to trzeba znalezc kogos, kto za
    te pieniadze bedzie chcial pracowac.
    banalnie logiczne, prawda?

    i tak mozna w kolko. ale czy bedziesz chcial to zrozumiec, to juz twoja
    sprawa

    > MĂłwisz o jakichĹ? fast-foodach?

    a jakie ma to znaczenie??
    myslisz ze pod tym wzgledem jest jakas istotna roznica pomiedzy mc
    donaldem i kfc a comarchem i sygnity/computerland ??
    PR pracowniczy masz praktycznie wszedzie. moze kwoty i fajerwerki sa
    rozne, ale zasady sa dokladnie takie same :)