PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy z wykształceniem średnim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student? › Re: Czy z wykształceniemśrednim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie student?
    From: "Poink" <p...@o...z.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy z wykształceniemśrednim dostane prace czy zawsze wyprzedzi mnie
    student?
    Date: Sat, 3 Aug 2002 11:31:47 +0200

    > Ja tez, ale to faktycznie jest juz OT, zreszta dyskusja z czlowiekiem
    ktory
    > uwaza ze jest od kogos lepszy, bo siedzi w murach i widzi z bliska
    profesora
    > ma taki sens jak dyskusja z nazi-skinheadem, ktory uwaza, ze jest lepszy
    od
    > innych bo urodzil sie 100 metrow na lewo od paska ziemi zwanego granica, a
    > gorsi zyja po jego drugiej stronie.

    Jesli masz na mysli mnie to chetnie przeczytal bym przytoczone przez Ciebie
    moje slowa, ktore o tym swiadcza. Nigdy nie wypowidzialem sie o lepszosci -
    nie mam ku temu podstaw - tez mam wyksztalcenie srednie. A to ze pracodawcy
    wola wyzej wyksztalconych (a to stwierdzenie bylo poczatkiem watku) to tylko
    kolejna "formalny" dowod ze lepiej ludziom po studiach. Mysle ze nie czytasz
    dokladnie postow i wmawiasz sobie wrogosc ludzi wyksztalconych do tych z
    nizszym wyksztalceniem . Nie zapominaj ze ja tez mam srednie i nikt mi nie
    zabierze mozliwosci deklarowania nawet po ukonczeniu studiow, ze mam
    wyksztalcenie srednie. Zgadzam sie ze pracodawcy przesadzaja, ale skoro
    konkurencja na rynku na to pozwala to dlaczego ma zatrudniac kogos kto
    statystycznie moze byc gorszy od osoby z wyksztalceniem wyzszym (ponownie
    przypominam ze ci co maja wyzsze maja tez srednie a nie na odwrot - wiec
    statystycznie nie moga byc gorsi bo jesli byli by gorsi to oznaczalo by ze
    "sredni" tez sa conajmniej tyle samo gorsi - chyba ze zalozymy ze czlowiek
    na studiach sie uwstecznia) Jesli wiec bezrobotni z tytulem mgr decyduja sie
    pracowac za piedziadze, ktore sa na tyle mala, ze nie zawsze decuduje sie na
    nie czlowiek z nizszymi kwalifikacjami (bo np. ma rodzine i musi zarabiac
    wiecej) no to juz jest problem tylko "sredniego" ze "wyzszy" ma priorytet u
    pracodawcy.