PracaGrupypl.praca.dyskusjeCyrograf dla kelnerki. › Re: Cyrograf dla kelnerki.
    From: "Jurek M" <m...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cyrograf dla kelnerki.
    Date: Thu, 4 Jun 2009 11:08:27 +0200

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h0819b$shh$1@news.onet.pl...

    > Gość na zmywaku może się nająć jako kelnerka i też będzie dostawał
    > napiwki. Równie dobrze mógłbyś się dziwić, czemu gość na zmywaku nie
    > musi się użerać z popapranymi klientami, a kelnerka musi.
    > E.

    Dziwnie pomijacie osobę równie ważną, a być może ważniejszą w całym
    łańcuchu pokarmowym.
    Od osoby przygotowującej posiłki (kucharza) przede wszystkim zależy
    zadowolenie klienta.
    Kelnerka może to zadowolenie "osłodzić", bądź nie.
    I to z kucharzem kelnerki dzielą się napiwkami, jeśli już.
    Szefostwu nic do tego.
    Słyszałem od znajomej studentki o procederze zabierania napiwków
    kelnerkom przez szefa, ale wcale nie po to, żeby sprawiedliwie obdzielić
    nimi innych pracowników knajpy. ;)
    Szefowa była zdania, że napiwek to taki sam dochód firmy i powinien
    trafić do kasy właścicieli.
    Mógłbym wymienić nazwę tej pizzerii w pewnym większym mieście w Polsce,
    ale nie wypada. ;)

    Natomiast coś takiego jak "debilek" przy zmywaku to coraz rzadszy widok.
    Tę brudną robotę wykonują zmywarki, obsługiwane przez pracowników
    kuchni.

    J.