PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości? - podsumowując (EOT).
    From: "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości? - podsumowując (EOT).
    Date: Fri, 22 Nov 2002 10:25:11 +0100

    Znajomości. Ich nie posiadanie "zazwyczaj determinuje porażkę", choć nie
    zawsze, ale tych wyjątków jest nadal za mało. Nie neguje rekomendacji jednej
    osoby przez drugą jakiejś trzeciej, ale na podstawie samej rekomendacji to
    jeszcze nikt pracy nie dostał, bo obok rekomendacji idą w parze posiadane
    umiejętności (wiedza).
    Należy jednak rozróżnić rekomendacje od tzw. układów, bo to dwie różne
    sprawy. Przykładów w Polsce niekompetencji (nawet na najwyższych stołkach)
    jest wiele. I skąd bierze się ta niekompetencja? Powodem jej jest właśnie
    zatrudnianie po znajomości. U mnie w mieście (nie wiem jak to wygląda gdzie
    indziej - mogę tylko przypuszczać) w dużych firmach pracują same rodziny i
    znajomi. Tworzy to przy okazji bardzo nie miłą atmosferę, ludzie boją się
    wygłosić własny pogląd, bo nigdy nie wiesz na czyjego krewnego, sąsiada, czy
    znajomego trafisz. Poza tym konkretny przykład, o którym się wczoraj
    dowiedziałem, w KeSeMie odbywał starz młody człowiek (technolog żywienia) i
    praktycznie było pewne, iż jak skończy techników (we Wrześni - najlepsza w
    tym kierunku szkoła) to będzie pracował. Każdy tak twierdził, ponieważ
    chłopak wykazywał się niezwykłą wręcz wiedzą praktyczną i entuzjazmem w
    podejściu do pracy. I wiecie co? Tam myśleli wszyscy z wyjątkiem prezesa,
    zatrudniono żonę jego syna, babkę po gastronomiku, która o produkcji
    żywności (metodą przemysłowo) nie wiedziała raczej za dużo. O i przykład
    drugi mojej znajomej, pracowała w chłodni studiując kierunek ściśle związany
    ze swoją pracą (nie pamiętam dokładnie nazwy kierunku, ale uczyła się o
    mrożonkach). Zwolniło się miejsce technologa na dziale, i zgadnijcie kogo
    windowano w górę? No nie moją znajomą oczywiście, a córkę brygadzistki po
    zawodówce. To jest zdrowe podejście? To najbardziej klasyczne przykłady
    zatrudniania i awansu po układach, szkoda tylko, że te historie napisało
    życie. Co do układów partyjnych to znam człowieka którego ojciec jest szefem
    lokalnej solidarności, akurat nie we Włocławku i wiecie co, i ten dupek w
    wieku 21 lat był już szefem "Państwowej..." instytucji, potem go za
    przekręty wywalili, to ojczulek wepchnął go na inny stołek i tak od lat
    wywalają go na pysk, a on po miesiącu zasiada na coraz to nowych stołkach.
    Panie Pawle Polaku jeżeli takie coś uważa Pan za rzecz normalną to należało
    by Pana przebadać psychiatrycznie, no chyba że Pan również korzystając z
    układów ślizga się Pan ze stołka na stołek co rusz udowadniając swą
    niekompetencje. To oczywiście tylko przypuszczenie (broń Boże osąd), którego
    nie jestem w stanie udowodnić...
    Pozdrawiam i temat uważam za zamknięty bo w końcu nic doać, nic ująć tu już
    nie można.
    (Obecnie już bezrobotny i poszukujący pracy - już nie jako programista :P)

    --
    ______oOOo____00___oOOo___ Wszystko co powiesz