PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości?Re: Co to są znajomości?
  • Data: 2002-11-21 15:22:19
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net> szukaj wiadomości tego autora

    Yonnie (r...@g...pl) napisał(a):
    > Sumienność i zaangażowanie to obowiązek pracownika, jeżeli chce
    > nim pozostać oczywiście.
    > Natomiast nie zawsze jest to właściwie cenione i wynagradzane.

    Niestety nie jest to cecha powszechna w tym kraju.
    Po to między innymi kolega-przedsiębiorca rekomenduje czasem pracowników
    koledze-przedsiębiorcy/menedżerowi/whatever - z CV i rozmowy
    kwalifikacyjnej nie wywnioskujesz, czy pracownika nie będziesz chciał
    zwolnić po 3 miesiącach bo brak mu zaangażowania. W przypadku
    rekomendacji nie masz już takich obaw.

    > Jeszcze nie słyszałam o takim zdarzeniu, aby sprzataczkę polecać
    > zaprzyjaźnionej firmie w charakterze asystentki, choć jest to mozliwe.

    A ja owszem, co prawda nie ze sprzątaczki. Wręcz z "nikogo". Chłopak X
    poprosił chłopaka Y o korepetycje, bo ten drugi był dobry, a pierwszy
    sobie nie radził. Y jest człowiekiem solidnym i sposób w jaki podszedł
    do zadania oraz efekty zrobiły wrażenie na ojcu chłopaka X - ten polecił
    go swojemu koledze, który potrzebował akurat takiego "asystenta
    biurowego" i zatrudnił Y. Po pół roku, które od tamtego czasu minęło,
    pracodawca jest z Y i jego postawy bardzo zadowolony.

    Jakich umiejętności potrzebuje asystentka, której zadaniem jest pisanie
    listów w Wordzie, chodzenie na pocztę, odbieranie telefonów i czasem
    wizyty u klientów na zasadzie "przynieś coś"? Każdy średnio rozgarnięty
    student umiejący obsługiwać komputer na poziomie oprogramowania
    biurowego temu podoła. Takich ludzi są tysiące w każdym mieście. Jeśli o
    jednej osobie z tego tysiąca wiesz, że posiada takie cechy jak
    zaangażowanie i obowiązkowość, to dlaczego jej nie polecić?

    > Jaką analogię? Jeżeli ktoś jest sumiennym programistą, to czy jego
    > szef go rekomenduje na stanowisko dyrektora np. banku?

    Trochę pomyliłeś kwalifikacje.
    W poprzednim przykładzie wymagane kompetencje dla obu stanowisk były
    podobne (czyli żadne). Z młodszego programisty można dzięki rekomendacji
    i referencjom awansować na samodzielnego programistę lub szefa zespołu w
    innej firmie.

    --
    Bartek Raciborski / Terk
    www.raciborski.net, icq:203822, gg:700126