PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja... › Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    From: "Koziorozec" <k...@T...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Date: Sat, 24 Sep 2005 00:00:48 +0200
    <dgp751$s2d$1@inews.gazeta.pl> <dgq4v9$8km$1@news.dialog.net.pl>
    <op.sxf3h9qcfrn0ri@donkichot> <dgr9qn$32j$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrcot$m6o$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgre79$743$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrfgf$pld$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgrfsj$8lc$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrgoj$1jd$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgs5ha$rr7$2@news.dialog.net.pl>
    <dgto65$o5j$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgts9g$58g$1@news.dialog.net.pl>
    <dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgu2rj$a9p$1@news.dialog.net.pl>
    <dgu5q1$7rh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgv99c$8sl$1@inews.gazeta.pl>
    <dgv9sp$b51$1@inews.gazeta.pl> <dgver2$mli$1@inews.gazeta.pl>
    <dh07uq$7rb$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh0gfr$b8e$1@news.dialog.net.pl>
    <dh0pml$363$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh1ikn$sh9$1@inews.gazeta.pl>
    <dh1kji$845$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Kira"

    > Metody zarzadzania budzetem domowym przekladaja sie
    > w prostszy sposob? ;)

    No żebyś wiedziała!
    Bo nie sztuka gospodarować pieniędzmi, gdy ma się ich dużo,
    a sztuką jest dociągnąć do następnej wypłaty tak, aby jakoś
    wszystkim wystarczyło ;>

    > Ja tak. Glownie dlatego, ze wlasnie oni najlepiej wiedza,
    > jakie przeszkody musieli pokonac i co im sprawialo najwiecej
    > problemow. I wlasnie oni beda wiedziec jak je eliminowac.

    Ja nie. Afer już nam starczy na kilka lat do przodu.

    > A tak powaznie: w zyciu nie wzielas ani grosza "na lewo"?...

    Napisałam, że wszyscy dorabiamy jakoś 'na lewo'.
    Korepetycje, wynajmowanie mieszkania, usługi komputerowe
    dla znajomych znajomych itp. - od wszystkiego - według prawa
    - powinniśmy odprowadzić podatek. Ale robi się tak w pewnej
    skali (drobne kwoty).
    Mając dobrze prosperującą firmę nie widzę powodu, dla którego
    nie miałabym płacić podatków, pracownikom pensji zgodnej
    z ich kwalifikacjami i zaangażowaniem oraz moimi możliwościami.
    Na pracownikach też przecież można oszczędzić, prawda?
    Ale czy to również popierasz?
    Można płacić im tylko do ręki, bez podatków, ubezpieczenia,
    a o resztę niech się oni sami martwią :> - 'ja oszczędzam'.

    > Jesli mam wiecej klientow, potrzebuje wiecej ludzi. Jesli
    > jest wiecej firm na rynku, a wiec i mniejsze bezrobocie,
    > musze zaplacic tym dobrym wiecej, zeby mi nie uciekli do
    > konkurencji. Przeklada sie, przeklada.

    ...jeżeli jest więcej firm na rynku to jest konkurencja.
    Najczęściej jednak cenowa. Są tacy, którzy zastosują ceny
    dumpingowe, bo stać ich na przeczekanie kilku lat, a Ciebie
    nie będzie i... i firmy powstają - firmy się 'składają'...

    > To uwierz w jego chec zarabiania :>

    A w to ja wierzę. I wierzę, że większe zyski z większej ilości
    klientów to będzie on przeznaczał na wycieczkę do Hiszpanii
    ze swoją rodziną, a nie na moje wczasy 'pod gruszą'.

    > Znaczy sie przestana jesc? ;)

    Są ci, którzy jedzą tylko polędwicę i są ci, którzy jedzą kaszankę.

    > W zasadzie nie mam nic przeciwko. Wiecej firm z gotowka to dla
    > mnie wiecej okazji do zawiazania spolki w konkretnym celu... No,
    > chyba ze to markety beda ;)

    Przecież z marketami też możesz zawiązywać spółki! ;>
    Kto Ci broni? Musisz tylko CHCIEĆ, prawda? ;>

    Pamiętaj, że nie jesteś na rynku sama ze swoimi usługami i pomysłami.
    Zawsze istnieje ryzyko, że to większe firmy przejmą cały Twój rynek.
    Najlepiej wychodzi się na pomysłach przez kogoś już sprawdzonych,
    tyle że na większą skalę :>

    --
    Koziorozec