PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja... › Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    From: "Immona" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Date: Fri, 23 Sep 2005 23:02:42 +0200
    <dgp751$s2d$1@inews.gazeta.pl> <dgq4v9$8km$1@news.dialog.net.pl>
    <op.sxf3h9qcfrn0ri@donkichot> <dgr9qn$32j$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrcot$m6o$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgre79$743$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrfgf$pld$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgrfsj$8lc$1@news.dialog.net.pl>
    <dgrgoj$1jd$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgs5ha$rr7$2@news.dialog.net.pl>
    <dgto65$o5j$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgts9g$58g$1@news.dialog.net.pl>
    <dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgu2rj$a9p$1@news.dialog.net.pl>
    <dgu5q1$7rh$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgv99c$8sl$1@inews.gazeta.pl>
    <dgv9sp$b51$1@inews.gazeta.pl> <dgver2$mli$1@inews.gazeta.pl>
    <dh07uq$7rb$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh0gfr$b8e$1@news.dialog.net.pl>
    <dh0pml$363$1@nemesis.news.tpi.pl> <dh1ikn$sh9$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dh1ikn$sh9$1@inews.gazeta.pl...

    > Zarządzanie przedsiębiorstwem, nawet dużym to nie to samo co
    > zarządzanie państwem. Metody, jakie stosuje się przy utrzymaniu
    > na powierzchni rynku swojej firmy nie przekładają się w prosty
    > sposób na funkcjonowanie gospodarki w skali państwa.

    Doswiadczenie w zarzadzaniu panstwem maja tylko ci, ktorzy juz nim
    zarzadzali. Jesli zaden z nich Ci nie odpowiada, to ci, ktorzy dobrze
    zarzadzali firma (albo czyms innym na wieksza skale niz budzet domowy) maja
    lepsze kwalifikacje niz ci z zerowymi doswiadczeniami w zarzadzaniu. Poza
    tym wybierasz tez tych, ktorych zarzadzanie panstwem Ci odpowiadalo, jesli
    tacy sa. Do wyborow nalezy podchodzic jak do rekrutacji pracownikow :)

    > Wspomniane przez Ciebie osoby, które 'biorą' 4-5 tys. zł do ręki,
    > niejednokrotnie przyznają się do tego, że część rzeczy robią
    > 'na lewo, bo inaczej do niczego by nie doszli'.
    > Czy chciałabyś, aby w Sejmie i Senacie siedzieli ludzie, którzy
    > przysłowiowy 'pierwszy milion' ukradli?

    A najbardziej uczciwi sa oczywiscie bezrobotni.
    Sorry, ale nazywajac zlodziejami ludzi, ktorzy stworzyli wlasna firme i maja
    z niej te 4-5k miesiecznie na reke obrazasz m.in. czlonkow mojej rodziny.

    > Prawda jest taka, że wszyscy próbują jakoś zarobić pieniądze
    > bez podatku (korepetycje, usługi komputerowe, jakaś praca
    > 'na lewo'). O ile ogranicza się to do pewnej skali, to jest ok,
    > ale apetyt rośnie w miarę jedzenia...

    Korepetycje, uslugi komputerowe i "praca na lewo" to drobnica. Widocznie
    Twoje myslenie ogranicza sie do tej drobnicy. Bez obrazy dla "drobnicy"; ale
    biznes zaczyna sie od ciut wiekszych rzeczy.

    > No właśnie.
    > Ale: 'żeby firma zarabiala jak najwięcej' <> 'wyższe płace
    > dla pracowników' <> 'więcej miejsc pracy'.
    > Każdy woli zarabiać więcej niż mniej i nie wierzę w 'dobrą rączkę'
    > pracodawcy, dopóki jest bezrobocie większe niż jakieś 8% w skali
    > całego kraju.

    Zeby sie zmniejszylo, potrzeba rozwoju gospodarki - lepszych warunkow dla
    firm, ktore rozwijajac sie beda potrzebowaly wiecej pracownikow. Zadne
    dotacje, programy itd. nie _stworza_ miejsca pracy, ktorego nie stworzylo
    rynkowe zapotrzebowanie. Kogos dotowanego, jesli jest oplacalny tylko przy
    dotacji, bedzie sie trzymalo najdluzej przez czas trwania dotacji. A one nie
    moga trwac wiecznie ani tez nie ma kasy na to, zeby doplacac w ten sposob do
    wszystkich bezrobotnych.

    > Oj, ma! Jak wszyscy pracodawcy zaczną kupować dobra luksusowe,
    > to spadnie popyt na mniej luksusowe.

    ???
    Co najwyzej bedzie stanowil mniejszy procent ogolnego popytu, ale w
    zapotrzebowaniu bezwglednym nie spadnie. Chleba beda kupowali wszyscy dalej
    tyle samo niezaleznie od tego, ze czesc kupujacych chleb bedzie sobie
    dodatkowo kupowala prywatne odrzutowce czy jakas wymyslna bizuterie.

    I.