PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja...Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
  • Data: 2005-09-22 10:16:28
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-09-22 11:45 , walcząc mozolnie z klawiaturą Immona w pocie
    czoła napisał/a:

    > Dla mnie tym kryterium nie sa poglady na te tematy, ale kultura osobista
    > w ich wyrazaniu i sposob traktowania ludzi. Jesli nie jestes w stanie
    > dostrzec roznicy, to masz straszne klapki na oczach.

    wiesz.. problem polega jednak na tym, że podchodzisz do tego tematu tak -
    jakbyś miała wybierać przyjaciela/partnera życiowego czy ew. przyjaciela.
    I wtedy podzielam jak najbardziej twoje kryteria doboru.

    > Ja nie chce chamow
    > u wladzy, chocby ze wzgledu na wizerunek Polski w swiecie. W roli np.
    > prezydenta JKM musialby sie spotykac w sytuacjach dyplomatycznych z
    > wieloma osobami, ktorych nie akceptuje. Bylby mily i ukladny -
    > znaczyloby to, ze jednak jest konformista i nie zawsze mowi, co mysli w
    > sposob, ktory sobie uznal za sluszny. Bylby taki, jaki jest - skutki
    > bylyby fatalne.

    tiaaa.. lepiej by byli mili i uprzejmi wobec siebie, poklepywali się po
    plecach i uśmiechali do kamer. I potem mamy _bardzo_ _miłe_ stosunki np.
    z Niemcami (co nie przeszkadza im załatwiać z Rosją rurociągu gazowego w
    sposób oczywisty będącego dla nas niekorzystnym), USA (co nie przeszkadza
    im traktować nas nadal jako obywateli Europy klasy B czy C) itd., itd..
    Polityka to "nie je bajka" i coś takiego jak "wizerunek w świecie" może
    być co najwyżej podstawą do poprawy nastroju obywateli danego kraju. A w
    kręgach międzynarodowych.. no cóż.. tu się liczy _skuteczność_ , upór i
    mocne stawianie na swoim. Żeby daleko nie szukać - Rosja ma fatalny
    "wizerunek w świecie", co nie przeszkadza innym państwom skakać koło
    niej, prowadzić z nimi interesy i traktować jak poważnego gracza
    politycznego. A to czy jej przedstawiciele są kulturalni - czy nie.. to
    już jest mniej istotne.
    A z jeszcze bliższego nam przykładu - Polska przed II WŚ miała bardzo
    dobre kontakty z Francją czy Anglią - co nie przeszkodziło im nas
    zostawić na pastwę Niemców bez pomocy. I do tej pory chyba nawet nie mają
    sobie w tej kwestii nic do zarzucenia..

    uff.. ale się rozpisałem. Chyba już pora skończyć temat :)

    pzdr
    A.