PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja...Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
  • Data: 2005-09-22 11:50:01
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: "Immona" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dgu2rj$a9p$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:dgtu6p$5o2$1@atlantis.news.tpi.pl Immona

    > Na razie mówimy o oszustwie dokonywanym w celu doprowadzenia możliwie
    > największej grupy wyborców do niekorzystnego rozporządzenia swoim głosem.

    Zglos do prokuratury.

    > OK, jeśli uda się załatwić sprawę pozbawienia praw nabytych.
    > Poza tym iluż ich może być? Kropla w morzu potrzeb.

    Aparat komunistyczny byl dosc liczny, a emerytury znacznie wyzsze od
    normalnych. sama znam takiego (sasiad mojego brata) ktory dostaje 3 tys
    emerytury. Mieszka z wnukiem. Ow wnuk jest lewackim anarchista plujacym na
    "system", panstwowosc, nie pracujacym i walacym w bebenki na wroclawskim
    rynku. Utrzymuje sie oczywiscie z tej dziadka emerytury :) i jakos nie ma z
    tym problemow natury egzystencjalnej :D

    > Słusznie. Ale to dalej będzie chyba kwota strategicznie mało ważna.
    > W sumie wątpię aby za tak pozyskaną kasę zrobili dobrze komukolwiek.

    Malo wazna? Jotte, mamy najwyzszy odsetek rencistow w Europie! Z renty
    inwalidzkiej jako z glownego zrodla utrzymania utrzymuje sie u nas 3,7 mln
    ludzi! http://samisobie.clan.pl/on_stat.htm. (dane sprzed kilku lat, ale od
    tego czasu sie bynajmniej ta liczba nie zmniejszyla). Ja spotkalam
    kilkunastu zdrowych rencistow wcale nie obracajac sie w kregach wyludzaczy!
    Hausner liczyl, ze po weryfikacji ilosc rent obnizylaby sie o okolo milion.
    Jesli policzyc rente jako 500 zl miesiecznie, to sa to oszczednosci 6 mld
    rocznie.

    > Nie da rady. Przecież potrzebują stanowisk w tym aparacie dla swoich.

    Do obslugi PITow i calej tej papierkowosci na styku obywatel-urzad zatrudnia
    sie przerzucaczy papierkow za 1000 zl czy 1500 zl na reke. PO jest mocno
    nasycone przedsiebiorcami majacymi firmy, ktorzy odniesli sukces. taka
    posada jest calkowicie nieatrakcyjna dla nich, ich dzieci i znajomych i
    likwidacje tej czesci aparatu przezyja. Obsadzane beda jak zwykle stanowiska
    znacznie wyzsze, ktorych juz jest tyle, ze dla wszystkich starczy.

    > dla niepoznaki. Swoja drogą gdyby tzw. podatek liniowy był takim dobrym
    > rozwiązaniem, to zapewne byłby już podstawą polityki fiskalnej większości
    > państw. A jakoś nie jest.

    Slowacja wprowadzila i zaczyna jej sie wiesc bardzo dobrze, przyciaga
    inwestorow i goruje nad nami w rankingach.
    Jesli chodzi o Zachod, to panstwa, ktore sa bogate moga sobie pozwolic na
    wiecej socjalu i redystrybucji bez tak wielkich negatywnych skutkow tego,
    ale my nie jestesmy bogatym panstwem i dlatego stymulowanie
    przedsiebiorczosci i przyciaganie inwestycji jest dla nas jedynym wyjsciem,
    zeby sie wzbogacic jako panstwo na tyle, zeby mniejszy liberalizm nie odbil
    sie nam silna czkawka.

    I.