PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobocie w polsce - wielka fikcja... › Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    From: "Immona" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Date: Thu, 22 Sep 2005 10:27:34 +0200

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sxgpykfxfrn0ri@donkichot...

    > Nie chwytam, co rozumiesz przez "ZUS". Że obniżyć "składke" czy że
    > zlikwidować instytucję? W jednym i drugim przypadku jest to mało istotny
    > problem nazewniczy lub techniczny.

    Chodzi o prywatyzacje ubezpieczen emerytalnych i zniesienie skladki dla
    przedsiebiorcow lub uzaleznienie jej jak podatku od wysokosci zarobkow,
    jesli zniesienie z powodow budzetowych byloby niemozliwe.

    > Zostawmy to...

    Nie zostawie tego, nawet jesli -a tak sie prawdopodobnie stanie - ta
    wypowiedz zakonczy ten watek dyskusji. Bo podstawowym powodem, dla ktorego
    ja i wiele innych JKM nie poprze, jest wlasnie to, a nie marnowanie glosu.
    Jakby mu chodzilo rzeczywiscie o gospodarke, to bylby sklonny do aliansow ze
    wszystkimi, ktorzy zywia podobne poglady _gospodarcze_ i bylby w stanie
    poswiecic swoje ekscentryczne ego dla wywazonej i kulturalnej prezentacji
    tych pogladow przyciagajacej do niego glosy innych zwolennikow wolnego
    rynku, zeby miec szanse na realny wplyw na ustawodawstwo kraju. Tymczasem on
    silnie, z radykalizmem i z ostentacyjna pogarda odrzuca ludzi nie pasujacych
    do jego szablonu obyczajowo-religijno-estetycznego. To jest gwiazdorstwo,
    prywata i brak poczucia odpowiedzialnosci za panstwo.

    Powiem Ci, gdzie np. jest spory potencjalny elektorat. Roznego rodzaju
    mniejszosci - religijne, narodowe, seksualne i inne. One sie dziela na
    roszczeniowcow, ktorzy żądaja glosno (i sa widoczni) specjalnych rekompensat
    i przywilejow za to, ze im trudniej, i na cicha, niewidoczna grupe, ktora
    uznala, ze skoro startuje sie z gorszego punktu, to trzeba ciezej pracowac,
    na nikogo nie liczyc, zadbac o siebie samego, jesli nikt nie chce zatrudnic,
    to trzeba zalozyc swoja firme itd. Znam takie osoby, gospodarczo maja
    poglady JKMowskie, ale nie zaglosuja na niego nigdy, bo on ich regularnie
    obraza jako ludzi. A nie musialby zmieniac swoich pogladow, tylko wyrazac je
    bez drwiny i pogardy. Druga taka grupa sa np. kobiety. Polska ma najwiekszy
    w Europie odsetek malych firm, ktorych wlascicielkami sa kobiety. Niewiele
    kobiet zaglosuje na szowinistycznego chama, podczas gdy - znow - mozna zywic
    przekonanie o roznicy rol kobiety i mezczyzny w sposob pelen szacunku dla
    obu plci i nie wyrazajacy dla zadnej z nich pogardy. Dlatego JKM jest
    skazany na bycie liderem kabaretowej kanapy.

    I.