PracaGrupypl.praca.dyskusjeA teraz... › Re: A teraz...
  • Data: 2005-09-05 14:02:31
    Temat: Re: A teraz...
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-09-2005 o 15:45:26 Marek <m...@N...gazeta.pl> napisał:

    > Twoją wypowiedzią nie czuję się obrażony :)) - masz rację.
    > To co piszesz to prawda, ale jedynie w stosunku do większości wychowanych
    > w PRL. Tam uczono posłuszeństwa a nie przedsiębiorczości.

    Bezskutecznie, co pokazały lata 1988-1991.
    Nawet "w nocy nalot, w dzień łapanka" nie jest w stanie wyplenić z ludzi
    przedsiębiorczości.

    > Uczenie tego, że można - wyzwala przedsiębiorczość i wzmacnia zaradność,
    > ale koniecznie od dziecka.

    Przykłady pociągają stukrotnie bardziej niż nauka, a i tak dzieci bogaczy
    zazwyczaj są zblazowanymi utracjuszami.

    > Ale wbrew temu co sugeruje Kira - nie u wszystkich.
    > Ja wiem, że są bardziej zaradni ode mnie, a Kira i jej podobni nie
    > przyjmuja
    > do wiadomości, że są mniej zaradni od nich, i że tak musi być.

    Prawda.

    > No i takich jest większość - dla nich jedynym wyjsciem jest w miarę
    > spokojny etat.

    Mniej lub bardziej spokojny. Różnie bywa.

    > Powyżej ... nie podskoczysz.
    > Cała sztuka polega na tym, żeby ilość etatów nie była tak drastycznie
    > mniejsza
    > od ilości ludzi w wieku produkcyjnym, jak to ma miejsce obecnie w Polsce.

    Chodzi o to, żeby ci _odrobinę_ bardziej zaradni niz większość, dostali
    swoją szansę, a wtedy pracy dla tych niezaradnych już z pewnością
    wystarczy.