PracaGrupypl.praca.dyskusjeA teraz... › Re: A teraz...
  • Data: 2005-09-05 18:43:46
    Temat: Re: A teraz...
    Od: Piotr <s...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    > Pobrzmiewa w niej bowiem pogląd, jakoby praca etatowa (powiedzmy: najemna)
    > była czymś gorszym niż samodzielna przedsiębiorczość ("równanie w dół").

    Czepiasz się słówek. Nie jest czymś gorszym dla wszystkich tylko dla
    grupy bardziej zaradnych i niezależnych osób które będa się "dusić"
    pracując na etacie. Są również osoby dla których zdecydowanie lepsza od
    samodzielnej przedsiębiorczości jest praca najemna.

    > Czy zatem samodzielny przedsiębiorca, dyrektor generalny straganu
    > warzywniczego tyrając 12 h na dobę i uzyskującego incydentalnie zysk netto
    > na poziomie 2 tys. zł bankrutując i następnie przyjmując posadę etatową z
    > regularną pensją 2 tys. zł za ~8 h na dobę równa w dół?

    Nie można rozpatrywać tego porównując wyłącznie stawkę za godzinę. Praca
    "na swoim" to również pewne zalety (lub wady, zależnie od punktu
    widzenia) których wartości nie da się w prosty sposób przeliczyć na
    złotówki. Spróbowałem zarówno pracy najemnej jak i i samodzielnej więc
    mam porównanie. I gdyby teraz ktoś zaproponował mi etat za stawkę 1,5
    raza większą niż zarabiam na swoim to raczej bym takiej oferty nie
    przyjął. Oczywiście są też osoby które myślą wprost przeciwnie i będą
    zdecydowanie wolały zostać pracownikiami najemnymi. W poprzedniej
    wypowiedzi miałem na myśli to że nie można wszystkim narzucać jedynej
    słusznej metody zarabiania na życie - niech każdy sobie organizuje taki
    sposób pracy jaki mu najlepiej odpowiada i do którego ma predyspozycje,
    dla jednych będzie to etat dla innych samodzielna przedsiębiorczość.

    pozdrawiam
    Piotr