PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Unii - dylematy

  • 1. Data: 2004-05-01 08:14:26
    Temat: Praca w Unii - dylematy
    Od: Witek <n...@p...pl>

    Witam,

    Jestesmy w Unii - ciekawi mnie jakie sa mozliwosci pracy dla Polakow w
    krajach Unii, ale tych nowoprzyjetych - jak Litwa, Czechy, Wegry czy
    Estonia.

    Czy mozemy sie tam zatrudnic, zalozyc firme... od dzisiaj? Bo zdaje sie
    ze wszystko co mowiono w mediach to o pracy na "zachodzie".

    Pozdrowienia

    --
    Witek
    email: n...@p...pl (dziala)

  • 2. Data: 2004-05-02 00:09:07
    Temat: Re: Praca w Unii - dylematy
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    2004-05-01 11:14:26 na pl.praca.dyskusje *Witek* napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Jestesmy w Unii - ciekawi mnie jakie sa mozliwosci pracy dla Polakow w
    > krajach Unii, ale tych nowoprzyjetych - jak Litwa, Czechy, Wegry czy
    > Estonia.

    Z tego co wiem, to nie ma żadnych ograniczeń w zatrudnianiu Polaków na
    Litwie. AFAIK w innych nowoprzyjętych krajach również nie ma żadnych
    okresów przejściowych i ograniczeń do rynku pracy dla Polaków.

    --
    Maurice Conchis__________conchis-at-proletaryat.com
    -------------"Tajeminicą powodzenia jest szczerość,

  • 3. Data: 2004-05-02 15:14:36
    Od: "Grupmen" <g...@3...net>

    Użytkownik "Witek" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy mozemy sie tam zatrudnic, zalozyc firme... od dzisiaj? Bo zdaje sie
    > ze wszystko co mowiono w mediach to o pracy na "zachodzie".

    Tak jak mogłeś przed wejściem do UE tak możesz i teraz.
    Przedtem tylko musiałeś starać się o wizę pobytową z prawem do pracy w
    ambasadzie, a teraz w ambasadzie nic już nie załatwiasz, a wszystko na
    miejscu.
    O ile wtedy mogli ci odmówić wizy i miałeś sprawę jasną, tak teraz mogą ci
    odmówić prawa pobytu, a bez pobytu nie załatwisz sobie nic, bo raczej
    tendencja jest taka, aby adres był "miejscowy" bo gdyby co, to mimo
    wspólnego rynku, wspólnych policji i ułatwień, nikomu nie bedzie się chciało
    ścigać Ciebie po Unii.

    Generalnie wspólnota wspólnotą, ale problemy nadal mogą być. Politycy
    ustalili zaledwie, aby nie robić sobie wiekszych problemów. Pozwolą Tobie na
    pracę w Czechach, Węgrach czy Litwie tylko wtedy kiedy na prawdę jesteś tam
    potrzebny i chcesz robić coś czego nie chcą robić "tubylcy".

    Zalezy jaką firmę chcesz założyć ? Zakład fryzjerski ? Usługi naprawy obuwia
    ? Usługi budowlane ? Próbuj !

    Pozdrawiam
    Grupmen

  • 4. Data: 2004-05-02 19:46:59
    Od: Maurice Conchis <c...@U...com>

    2004-05-02 18:14:36 na pl.praca.dyskusje *Grupmen* napisał(a):

> [...]
    > tendencja jest taka, aby adres był "miejscowy" bo gdyby co, to mimo
    > wspólnego rynku, wspólnych policji i ułatwień, nikomu nie bedzie się chciało

    Wydaje mi się, że wprowadzasz w błąd. Z informacji dostępnych na stronie
    Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że:
    "Polacy, jako obywatele rozszerzonej UE, będą mogli wyjeżdżać do innych
    państw członkowskich na podstawie ważnego dokumentu tożsamości bez
    konieczności uzyskania wizy czy zezwolenia na pobyt i poszukiwać tam pracy
    osobiście."

    http://www.mgpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nr
    =4018