PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Unii - dylematyRe: Praca w Unii - dylematy
    From: Maurice Conchis <c...@U...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Unii - dylematy
    Date: Sun, 2 May 2004 22:46:59 +0300

    2004-05-02 18:14:36 na pl.praca.dyskusje *Grupmen* napisał(a):

    > Tak jak mogłeś przed wejściem do UE tak możesz i teraz.
    > Przedtem tylko musiałeś starać się o wizę pobytową z prawem do pracy w
    > ambasadzie, a teraz w ambasadzie nic już nie załatwiasz, a wszystko na
    > miejscu.
    > O ile wtedy mogli ci odmówić wizy i miałeś sprawę jasną, tak teraz mogą ci
    > odmówić prawa pobytu, a bez pobytu nie załatwisz sobie nic, bo raczej
    > tendencja jest taka, aby adres był "miejscowy" bo gdyby co, to mimo
    > wspólnego rynku, wspólnych policji i ułatwień, nikomu nie bedzie się chciało
    > ścigać Ciebie po Unii.

    Wydaje mi się, że wprowadzasz w błąd. Z informacji dostępnych na stronie
    Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że:
    "Polacy, jako obywatele rozszerzonej UE, będą mogli wyjeżdżać do innych
    państw członkowskich na podstawie ważnego dokumentu tożsamości bez
    konieczności uzyskania wizy czy zezwolenia na pobyt i poszukiwać tam pracy
    osobiście."

    http://www.mgpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nr
    =4018

    --