PracaGrupypl.praca.dyskusjeWlasny sklep ?

  • 1. Data: 2004-05-01 10:07:50
    Temat: Wlasny sklep ?
    Od: "wojtek :-\)" <w...@W...pl>

    witam,

    mam takie pytanko, ile kosztuje zalozenie wlasnego sklepu ? chodzi mi
    konkretnie o koszty poczatkowe i utrzymanie miesieczne np komiusu z
    telefonami w warszawie (pomijajac cene sprzedawanych towarow).

    pozdrawiam
    wojtek

  • 2. Data: 2004-05-01 21:10:58
    Temat: Re: Wlasny sklep ?
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl_niespamuj>

    On Sat, 1 May 2004 12:07:50 +0200, "wojtek :-\)"
    <w...@W...pl> wrote:

    >mam takie pytanko, ile kosztuje zalozenie wlasnego sklepu ? chodzi mi
    >konkretnie o koszty poczatkowe i utrzymanie miesieczne np komiusu z
    >telefonami w warszawie (pomijajac cene sprzedawanych towarow).

    to pytanie bardziej pasuje na pl.biznes
    tam uzyskasz konkretniejsza odpowiedz

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2004-05-01 22:15:49
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    generalnie koszty masz takie:
    1. koszty "jednorazowe"
    - koszty lokalu, czyli np. wynajęcie lokalu, telefon, faks, komputery,
    biurko/lada, krzesła, firanki, krótko mówiąc lokal i jego wyposażenie
    - oczywiście koszt założenia działalności (100 pln plus trochę wizyt po
    urzędach plus ew. koncesje)

    2. koszty stałe
    - utrzymania lokalu - dzierżawa, prąd, woda, sprzątanie
    - ew. wynagrodzenie pracownika (w przybliżeniu drugie tyle, co dajesz
    pracownikowi netto)

    3. koszty zmienne
    - ZUS (minimum 600 zł z jakimś groszem),
    - podatki - np. dochodowy
    - lepiej wydać od stu w górę złotych za poprowadzenie ksiąg
    przychodów-rozchodów, niż samemu bez odpowiedniego rozeznania w rynku
    podatkowym usiłować prowadzić księgowość

    to tak z grubsza.
    oczywiście, nie da się powiedzieć "rozpoczęcie wyniesie 15000 pln". koszty
    musisz sobie policzyć sam, w zależności od miejsca, asortymentu, wielkości
    biura...

    Jeśli potrzebujesz, żeby ktoś policzył za ciebie, pisz na pric

    gromax